جزئیات جدید  نهضت ملی مسکن در خراسان‌شمالی / سالی 12هزار واحد می سازیم

به گزارش رکنا از خراسان شمالی؛ قاسم قاسمی اظهارداشت: الحاق این گستره زمین به محدوده شهرها برای ساخت ۱۰ هزار و ۷۵ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن انجام شد.

وی افزود: ۴۷ هکتار زمین در شهر بجنورد به محدوده شهری الحاق می شود که برای ساخت سه هزار و ۵۲۵ واحد مسکونی اختصاص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی تصریح کرد: ۱۰ هکتار زمین در شهر درق برای ساخت ۲۵۰ واحد مسکونی و ۸۴ هکتار زمین در شهر شیروان برای ساخت ۶ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی الحاق شد.  

قاسمی ادامه داد: در استان مشکلی برای تامین زمین مورد نیاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود ندارد و زمین مورد نیاز تامین می شود.

وی افزود: سالانه حدود ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای خراسان شمالی ساخته می شود که بر این اساس در چهار سال باید ۴۶ هزار واحد مسکونی در این خطه از کشور تولید شود.

این مقام مسئول یادآور شد: زمین مورد نیاز در شهرهای استان تامین و نیاز چهار ساله استان تامین شده است و مشکلی در این باره وجود ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی ادامه داد: دولت در قالب طرح نهضت ملی مسکن، مشوق های خوبی برای خانه دار شدن اقشار مختلف در نظر گرفته است و متقاضیان علاوه بر دریافت مسکن در قالب انبوه سازی، در قالب خودمالکی و یا گروه های سه نفره نسبت به ساخت و ساز و تامین مسکن اقدام کنند.

وی تصریح کرد: متقاضیان ساخت و ساز در قالب گروه های سه نفره برای اجرای پروژه، زمین دریافت می کنند و از تسهیلات آن نیز بهره مند می شوند؛ سقف تسهیلات در طرح نهضت ملی مسکن به ازای هر واحد مسکونی در بجنورد ۳۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان است.  

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: ساخت و ساز مسکن دولتی در شهرستان های جاجرم و گرمه به صورت ویلایی هم میسر است و متقاضیان می توانند از مزایایی که دولت در این طرح لحاظ کرده استفاده کنند.

کدخبر: 836878 ویرایش خبر
لینک کپی شد
امیرحسین ذکاء
آیا این خبر مفید بود؟