از کتاب آینده پژوهی صنعت لوازم خانگی ایران رونمایی شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ مهدی نصری، مدیر تیم آکادمی آموزش گروه انتخاب در حاشیه مراسم رونمایی از این کتاب گفت: وقتی صحبت از سبک زندگی متنوع و پویا داریم یعنی در اکوسیستم کسب و کار باید آمادگی تغییر با توجه به گستردگی و تنوع ذائقه ها را داشته باشیم.

اقتصاد کسب و کار از پیش بینی روندهای آینده شروع می شود و در این روند باید عوامل گوناگونی از جمله روندهای اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی، هرم­های سنی و سبک زندگی جدید را مورد شناسایی و تحقیق قرار دهیم.

وی ادامه داد: فرصت های جدید در بازار در سطوح داخلی و خارجی با شناسایی روندها محقق می شود. وقتی فرصت‌ها را بشناسیم ریسک هایمان کاهش می یابد. همچنین در موضوعات مختلف باید بتوانیم مطابق با استاندارهای جهانی عمل کنیم، به عنوان مثال مباحث مهم رتبه مصرف انرژی و گواهی­نامه­های بین المللی ما، باید مطابق با استانداردهای جهانی باشد تا امکان رقابت پذیری خود را در بازار جهانی افزایش دهیم و مزیت رقابتی پایدار ایجاد کنیم. در نهایت به افزایش سهمی از بازار برسیم که شایسته تولید کنندگان ایرانی است.

مدیر تیم آکادمی آموزش گروه انتخاب افزود: ایجاد اکوسیستم تجربه محور، هدف آینده کسب و کارها است. در اکوسیستم تجربه محور باید از کشف و ارزیابی  شروع کنیم و با نیاز سنجی و شناخت سبک زندگی جامعه، محصول و خدمات را توسعه داده و شخصی سازی کنیم و با بکارگیری هوش مصنوعی و هوشمندسازی محصولات و خدمات باعث ایجاد تجربه خوشایندی برای مصرف کنندگان شویم.

به گفته نصری هدف کسب و کار سودآوری پایدار است و این هدف محقق نمی شود مگر اینکه رضایت و وفاداری مشتریان را داشته باشیم.

منطق اسنوا تک تبدیل علم به ثروت است

فاطمه قدیری مدیر مرکز تکنولوژی و کارخانه نوآوری اسنواتک نیز در این مراسم گفت: اولین فرصت مطالعاتی صنعت است که در اسنواتک شکل گرفت، چراکه یکی از ماموریت های ما ارتباط مسئله محور صنعت با دانشگاه است و در این راستا، اولین موضوع حوزه آینده پژوهشی است.

وی ادامه داد: منطقی که مجموعه اسنواتک بر اساس آن در دانشگاه تاسیس شد، تبدیل علم به ثروت است و این امر زمانی اتفاق می افتد که دانشگاه و صنعت در کنار یکدیگر باشند.

انتخاب متنقدیری تصریح کرد: سطوح آمادگی فناوری یا همان TRL     (Technology Readiness Level)در سطح پایین دانش محسوب و معمولا در دانشگاه ها تولید می شوند و در مراحل بالاتر در مراکزی مانند اسنواتک پخته می شوند و متناسب با صنعت تا یک مرحله پخته و بعد در مراحل بالاتر قابلیت تبدیل شدن به ثروت را دارند و اسنواتک باهمین منطق کار می­کند.

وی گفت: ما در اسنواتک در چندین محور نوآوری با دانشگاه مذاکره کردیم از جمله بحث­های اکوسیستمی، برند تجاری و اتفاقات مثبتی که باید برای مشتریان ما رخ دهد. مدل­های همکاری مختلفی از جمله  قراردادهای پژوهشی، رویداد جایزه اسنوا و قراردادهای دانشجویی را داریم.

همکاری دانشگاه و صنعت در اسنواتک تبلور یافت

هادی امیری معاون پژوهشی دانشگاه اصفهان نیز در این مراسم گفت: فرصت ارتباط دانشگاه و صنعت در مجموعه اسنواتک دانشگاه اصفهان به صورت موفق انجام شده و به خاطر ابتکار مجموعه انتخاب از آنها تشکر می­کنم

وی ادامه داد: تلاش رئیس دانشگاه اصفهان این است که دانشگاه را به سمت دانشگاه نسل سه و نسل چهار هدایت کند و ما مفتخریم که بخشی از دانشگاه را به فضای نوآوری اسنواتک اختصاص دادیم، چرا که ناحیه نوآوری جزئی از اکوسیستم دانشگاه است.

به گفته امیری مجموعه هایی مثل اسنواتک علاوه بر اینکه به مسائل جاری صنعت توجه می کنند به آینده پژوهشی نیز می پردازند و درباره آینده فناوری نیز تحقیق می کنند.

 اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 980710 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟