105خوزستانی غرق شدند

به گزارش رکنا از خوزستان ؛ عبدالرضا افرازه شهاوند روز چهارشنبه در نشست شورای ورزش خوزستان که در محل استانداری برگزار شد اظهار کرد: برای جلوگیری از بروز حوادث در سواحل رودخانه‌ها، ۱۵ فرمانداری مکلف به تشکیل ستاد راهبردی مدیریت اجتماعی، فرهنگی سواحل شده اند.

وی بیان کرد: وجود بیش از ۲۰ هزار کیلومتر ساحل اصلی و فرعی در مسیر رودخانه‌های استان، باعث شده تا نوجوانان و جوانان ما در مقاطع مختلفی از سال به ویژه در ایام نوروز اقدام به شنا کنند که این موضوع بسیار خطرناک است.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان گفت: لازم است که نقاط مخاطره‌آمیز در سواح رودخانه ها شناسایی و ایمن‌سازی شود همچنین تمهیدات پیشگیرانه برای ایمنی جان افراد در نظر گرفته شود.

وی به اهتمام بیشتر مسئولان استان نسبت به موضوع غرق شدگی تاکید کرد و افزود: همه دستگاه‌هایی که در بحث ساماندهی سواحل وظایفی بر عهده دارند، باید بیشتر تلاش کنند تا آمار غرق شدگی در استان کاهش یابد.

شهاوند به همکاری خوب اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات نجات غریق استان اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود که سازمان آب و برق با هماهنگی فرمانداران و هیات نجات غریق، اقدامات لازم در جهت ایمن‌سازی نقاط خطرناک را انجام دهد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان اینکه نجات جان یک نفر، کار بسیار ارزشمندی است تصریح کرد: دهیاران باید در حوزه آموزش، نهایت همکاری را با ناجیان غریق داشته باشند و شهرداری‌ها برنامه‌ ریزی لازم در خصوص ساماندهی سواحل را انجام دهند.

وی اضافه کرد: میراث فرهنگی استان و شهرداری اهواز اقداماتی را در راستای ساماندهی قایق‌های بدون مجوز، آغاز کرده که امید است این روند ادامه داشته باشد.

شهاوند ادامه داد: الزام قایقرانان به رعایت موارد ایمنی از جمله استفاده از جلیقه نجات یک تکلیف قانونی بوده و باید اجرایی شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این که خوزستان با ظرفیت‌ترین استان کشور به لحاظ برخورداری از سواحل رودخانه‌ها است اظهار کرد: باید اقدامات لازم برای کاهش آمار مغروقین در استان انجام و این موضوع دغدغه همه مسئولان باشد.

بر اساس این گزارش بیش از ۲۳۰ هزار خوزستانی در رشته‌های مختلف ورزشی مشغول فعالیت هستند.

کدخبر: 980326 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟