راهیان نور بزرگترین عملیات فرهنگی دانشگاه‌ها است

به گزارش رکنا از لرستان؛ احسان یاوری روز دوشنبه در آیین تجلیل از خادمان راهیان نور لرستان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، افزود: شهدا برای استقلال و شرف جان خود را فدا کردند و اگر قرار است این مسیر نورانی امتداد پیدا کند، باید یاد و خاطره شهدا حفظ شود.

وی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در یادمان‌های راهیان نور و بیانات معظم‌له در فضیلت نگهداشت یاد شهدا گفت: این امر نشان‌دهنده اهمیت و ارزش این حرکت با برکت و پر معناست و خدمت به شهدا افتخار است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان بزرگترین عملیات فرهنگی بعد از اربعین را عملیات راهیان نور دانست و افزود: دانشگاه یکی از محیط‌های مناسب برای ترویج فرهنگ دینی و استفاده از ظرفیت‌های دفاع مقدس برای اردوی راهیان نور است و به گونه‌ای که بزرگترین عملیات فرهنگی بین دانشجویان و دانشگاه‌ها راهیان نور است. 

یاوری با بیان اینکه بی‌شک زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا یکی از وظایف همه آحاد ملت است، افزود: راهیان نور می‌تواند این بستر را در جامعه فراهم سازد.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر ترویج فرهنگ شهادت و برگزاری اردوهای راهیان نور به جهتِ احیای فرهنگ شهادت‌طلبی در میان اقشار جامعه گفت: حضور و خدمت در سرزمین‌های نور نسل شهادت‌طلب تربیت خواهد کرد و خدمت در این مسیر می‌تواند ظهور را زمینه‌سازی کند.

مهدی زکی‌پور/ لرستان 

کدخبر: 979393 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟