۱۰۰ عضو جوان هلال احمر عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند

به گزارش رکنا، پیر حسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، از تمامی اعضای هلال احمر که با حضور پرشور در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن، وظیفه پوشش امدادی این مراسم را در سراسر کشور برعهده داشتند، قدردانی و تاکید کرد: پوشش امدادی هلال‌احمر در روز انتخابات ۱۱ اسفند هم ادامه دارد.

وی در ادامه افزود: از تولیت آستان حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) بابت همکاری خیلی خوبشان و از تمامی مدیران و مسؤولان دست اندرکار اجرای این آئین بی‌نظیر تشکر می‌کنم.

کولیوند با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که راهیان نور یک گنجینه است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند راهیان نور یک فناوری نوین برای استفاده از معدن طلای دفاع مقدس است و ما نیز در جمعیت هلال احمر با اعزام جوانان این جمعیت به اردوهای راهیان نور، با این اقدام ارزشی، باعث رشد این فناوری خواهیم شد و امیدواریم پسران و دختران جوان هلال‌احمری بهترین فیض را از این سفر معنوی ببرند.

رئیس جمعیت هلال احمر اضافه کرد: رهبری می‌فرمایند که نباید مناطق عملیاتی جنگ را از یاد برد و این اعزام‌ها باعث توسعه فناوری در زمینه فرهنگی می‌شود و بنده نیز به مدیران و مسئولان این اردوها تأکید می‌کنم که مراقب جوانان حاضر در این سفر معنوی باشند و امیدواریم جوانان شرکت کننده با کسب تجربه بیشتر در این سفرها بتوانند به جمعیت هلال‌احمر کمک کنند.

شاهین فتحی مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان تهران نیز در ابتدای این مراسم اظهار کرد: مناطق عملیاتی در جنوب و غرب کشور نیز به کربلای ایران معروف است و امروز مفتخر هستیم تا ضمن افتتاح سراسری راهیان نور و پیشرفت، آئین بدرقه اعضای جوان هلال‌احمر استان تهران به مناطق عملیاتی جنوب کشور که ۸ سال دفاع مقدس در آن به وقوع پیوسته را برگزار کنیم.

فتحی بیان کرد: تشکر ویژه از تولیت آستان حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) دارم که با پیگیری رئیس جمعیت هلال احمر، چند ماهی است یک پایگاه امداد و نجات داخل حرم مستقر شده تا عوامل عملیاتی کادر و داوطلب هلال احمر به زائران خدمات رسانی کنند و امروز نیز با مساعدت تولیت حرم، این برنامه فرهنگی را در حرم مطهر عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار کردیم.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان تهران اضافه کرد: اعضای جوان هلال‌احمر استان تهران با حضور در مناطق عملیاتی ضمن روبرو شدن با خاطرات رشادت‌های رزمندگان و شهدای جنگ تحمیلی، از این فضای معنوی درس‌های زندگی خواهند آموخت که این اقدام جمعیت هلال‌احمر در راستای نیل به اهداف فرهنگی، بسیار با ارزش است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری نیز در بخشی از این برنامه، روایاتی از دفاع مقدس را بیان و به مأموریت ویژه هموطنان برای حفظ و نگه داشت یاد و نام شهدای این مرز و بوم اشاره کرد، همچنین در بخش‌های دیگر این مراسم نیز اجرای سرود نوجوانان و مدیحه سرایی، از دیگر برنامه‌های برگزار شده بود.

گفتنی است در آستانه اعیاد شعبانیه، آئین افتتاحیه طرح سراسری راهیان نور و پیشرفت جمعیت هلال احمر در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار و اعضای جوان هلال‌احمر استان تهران عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور شدند.

در این مراسم رئیس، دبیرکل، رئیس سازمان جوانان، معاون امور مجلس و سرپرست اداره کل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات جمعیت هلال احمر، تولیت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، مدیرعامل و جمعی از شورای معاونان هلال احمر استان تهران، جمعی از مسئولان شهرستان ری و جمعی از اعضای جوان جمعیت هلال احمر استان تهران حضور داشتند.

کدخبر: 971931 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟