اجرای ۳۵۰۰ ویژه‌برنامه هفته بسیج در استان

به گزارش خبرنگار رکنا از یزد: سردار «حسین زارع کمالی» امروز شنبه ۲۷ آبانماه در نشست تشریح برنامه‌های هفته بسیج در جمع خبرنگاران ضمن تبریک میلاد حضرت زینب(س) و آغاز هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج امسال را در حالی شروع می‌کنیم که با تداوم جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی مواجه‌ایم؛ رژیمی که ردپای آن را با حمایت آمریکایی‌ها در راس شرارت‌های منطقه شاهدیم.

 وی در ادامه با اشاره به صدور فرمان تشکیل بسیج توسط رهبر کبیر انقلاب در پنجم آذرماه ۱۳۵۷، گفت: مهمترین ماموریت بسیج شناخت تهدیدات و تبدیل آنها با روحیه «ما می توانیم» به فرصت است و در همین راستا نیز بسیج از ابتدای تشکیل تاکنون، با اتکا به خلاقیت و پشتکار خود تمام تهدیدات ایجاد شده توسط دشمن را به فرصت تبدیل کرده است.

فرمانده سپاه الغدیر ضمن تاکید بر این که همه برنامه‌های بسیج به پشتوانه حضور مردم رقم می‌خورد، تصریح کرد: هفته بسیج امسال را با شعار «بسیج، امید ملت ایران» با تدارک ۱۱۶ عنوان و ۳۵۰۰ ریز برنامه در استان از روز ۲۹ آبانماه آغاز و تا پنجم اذرماه خواهیم داشت.

وی با اشاره به روزشمار هفته بسیج امسال، اهم برنامه‌های این هفته را تشریح و عنوان کرد: برگزاری همایش هزار نفری دختران حاج قاسم، برگزاری همایش جهادگران عرصه سازندگی در قالب ۹۴۱ برنامه محرومیت‌زدایی همزمان با هفته بسیج، توزیع ۳۵۰ جهیزیه بین نوعروسان بی‌بضاعت و برگزاری جشن گلریزان آزادی زندانیان غیرعمد با همکاری بسیج حقوقدانان از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای روز دوشنبه ۲۹ آبانماه است.

سردار زارع کمالی از مهمترین ویژه‌برنامه‌های هفته بسیج در روز سه‌شنبه سی‌ام آبانماه را برگزاری همایش جهادگران علم و فناوری با محوریت معاونت علمی پژوهشی، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و برگزاری رزمایش پدافند غیرعامل در سطح ادارات شهرستانها ذکر کرد.

وی برگزاری شورای اداری استان و شهرستان‌ها و ارائه عملکرد یک ساله بسیج را نیز مهمترین برنامه روز چهارشنبه اول آذرماه اعلام کرد و افزود: دستگاه‌هایی که بهترین عملکرد و همکاری با بسیج را در یک سال اخیر داشته‌اند، در این روز مورد تقدیر خواهند گرفت.

فرمانده سپاه الغدیر استان از سفر سردار سلامی فرمانده کل سپاه انقلاب اسلامی به استان یزد در روز پنجشنبه خبر داد و گفت: افتتاح چند طرح حوزه بسیج، برگزاری رزمایش شکوه انقلاب و تجمع ۱۵ هزار نفری بسیجیان استان از برنامه‎های این روز با حضور سردار سلامی است.

وی همچنین به اعزام اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی در این هفته اشاره و عنوان کرد: امسال این اردوها در قالب ۱۶ مرحله انجام می‌شود که در این رابطه تاکنون ۱۸۰۰ نفر از دانش‌آموزان استان به این مناطق اعزام شده‌اند.

سردار زارع کمالی ویزیت پزشکان فوق تخصص در برخی شهرستانهای محروم تلاش جهت رفع مشکل کمبود پزشک متخصص در این مناطق و اعزام ۱۰۰ نفر از مسئولان رده‌های بسیج به حرم رضوی، برگزاری همایش جهادگران تبیین و حضور در معیادگاه‌های نماز جمعه و برگزاری اختتامیه مسابقات قران بسیج در حوزه علمیه کاظمیه را از دیگر برنامه‎های این هفته برشمرد.

وی گفت: برگزاری همایش نخبگان و صاحب نظران بسیج و تجلیل از بانیان نماز در بازار از برنامه‌های مهم شنبه چهارم آذرماه و اهم برنامه آخرین روز هفته بسیج در استان نیز افتتاح ناحیه مقاومت مروست و برگزاری همایش افتخارآفرینان امنیت است.

سردار زارع کمالی در پایان نیز اظهار کرد: همایش تجلیل از فرماندهان پیشکسوت نواحی در سطح استان از برنامه‎های هفته بسیج امسال است که در طول این ایام در شهرستانهای مختلف برگزار خواهد شد.

یزد/سمیه گلابگیریان

کدخبر: 947648 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟