پیگیر پرداخت عوارض آلایندگی واحد‌های صنعتی به شهرداری‌های استان اصفهان هستیم

به گزارش رکنا از اصفهان؛ دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان، در آیین گردهمایی شهرداران استان، ضمن قدردانی شهرداران در برگزاری انتخابات، اظهار کرد: اگر همت و همکاری شهرداران استان در برگزاری انتخابات نبود، نمی‌توانستیم در عرصه این رویداد مهم سربلند باشیم.

وی در خصوص پرداخت جرایم عوارض آلایندگی واحد‌های صنعتی به شهرداری‌ها که مورد درخواست شهرداران در این نشست بود، گفت: در این خصوص پیگیری‌های بسیاری در سطح استانی و ملی انجام شده و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.

دکتر مرتضوی عنوان کرد: شنبه هفته جاری نیز با رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در این خصوص صحبت کردیم و مجدداً گزارش اخطارهایی که به واحد‌های صنعتی داده شده بود ارسال و مقرر شد هفته آینده با حضور وزیر اقتصاد و رئیس سازمان امور مالیاتی کشور این مسئله مطرح و جمع بندی شود.

وی ضمن تأکید بر آمادگی شهرداری‌های استان در ایام پیش‌رو، خاطرنشان کرد: لحظات و ایام پایان سال را می‌گذارنیم، لذا شهرداران نسبت به این موضوع توجه و اهتمام لازم را داشته باشند و محیا کردن شهرها برای استقبال از نوروز و ماه مبارک رمضان را در دستور کار قرار دهند.

استاندار اصفهان با اشاره به نقش شهرداران در خدمت‌رسانی به مردم، بیان کرد: بخش قابل توجهی از اتفاقات مبارکی که در کشور می‌افتد توسط شهرداران با هدف خدمت به مردم رقم می‌خورد.

دکتر مرتضوی افزود: در سال‌جاری از هفته دولت تا ایام پیروزی انقلاب اسلامی حدود ۳۳ هزار پروژه با اعتبار ۶۰۰ همت در سطح کشور آماده بهره‌برداری شد که بخش قابل توجهی از این پروژه‌ها توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها انجام شده بود که بسیار ارزشمند است و رضایتمندی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به رویکرد مردمی در دولت سیزدهم، افزود: شهرداران استان نسبت به مأموریت مهم خدمت‌رسانی در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای داشته باشند زیرا فعالیت شهرداران منجر به تقویت سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی با اشاره به مصوبه شورای مبارزه با مواد مخدر کشور در راستای جمع‌آوری معتادین متجاهر نیز اظهار کرد: طبق این مصوبه، شهرداران بایستی حسب جمع‌آوری معتادین متجاهر به کمپ‌های ترک‌ اعتیاد ماده ۱۶ کمک کنند.

استاندار اصفهان ادامه داد: این مصوبه توسط شهرداری‌های استان به صورت کامل دنبال شود زیرا در غیر اینصورت جامعه مخاطب این طرح که بایستی در قالب ماده ۱۶ مورد صیانت، آمادگی و احیاء مجدد قرار بگیرند از دست خواهند رفت و آسیب جدی می‌بینند.

دکتر مرتضوی در خصوص سامانه‌های تعریف شده در شهرداری‌ها نیز عنوان کرد: سامانه هایی که در شهرداری و دفتر شهری با هدف خدمت رسانی فعال می‌شوند بایستی هدف کسب رضایت مردمی را دنبال کنند.

وی ادامه داد: در این راستا به نحوی عمل شود که عقلانیت، تدبیر، مدیریت و اعمال حاکمیت توسط اینگونه سامانه‌ها شأن اصلی مأموریت که خدمت‌رسانی سریع و کاربردی به مردم است مخدوش نشود.

زینلیانفضای شهری برای ماه مبارک رمضان و عید نوروز آماده شود

همچنین دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در این جلسه، ضمن قدردانی از شهرداران در راستای همکاری در برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: باعث خرسندی است که فرمانداران استان نیز از عملکرد شهرداران در انتخابات رضایت ویژه داشتند و از این بابت قدردان شهرداران استان هستیم.

وی با اشاره به روز و ایام درختکاری، ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ و ارتقاء محیط زیست در سراسر کشور طرح ملی و بین‌المللی کاشت نهال دنبال می‌شود و در استان اصفهان نیز مُصر هستیم سهم استان در این طرح به صورت کامل کاشته و در اختیار نسل آینده قرار بگیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان بیان کرد: درخت کاری از جهات مختلف با توجه به کاهش آلودگی هوا، تأثیر در سیما و منظر و برندسازی شهری مورد تأکید است‌.

دکتر زینلیان افزود: هدف این است که هر شهر یک گونه درخت متناسب با اقلیم خود را انتخاب و درصدد کاشت این درختان تلاش کند‌.

وی توجه به اقلیم اصفهان در انتخاب نوع درختان را ضروری دانست و تصریح کرد: در اجرای طرح کاشت درخت نخست به میزان آب‌بر بودن درختان توجه می‌شود تا درختانی که کمترین میزان مصرف آب را دارند انتخاب شوند.

رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار قرار بگیرد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه شهرداران در خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم هستند، گفت: از این بابت قدردان شهردارانی هستیم که در میدان خدمت و در جمع‌های مردمی حضور دارند و کمبودهای شهر را به استان منعکس می‌کنند.

دکتر زینلیان با اشاره به ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، افزود: تلاقی عید نوروز و ماه مبارک رمضان را مبارک بدانیم تا شیرینی هر دو بر مردم گوارا شود.

وی ضمن تأکید بر آمادگی شهرداران در ایام ماه مبارک رمضان و عید نوروز، گفت: فضاسازی های شهری باتوجه به این دو موضوع مهم انجام شود زیرا هدف گذاری اصفهان جذب ۱۰ درصد گردشگر در ایام نوروز نسبت به سال گذشته است و نقش شهرداران در این موضوع بی بدیل است.

دکتر زینلیان افزود: میزان جذب گردشگر و رضایتمندی گردشگران توسط اداره کل میراث فرهنگی استان رصد خواهد شد از این رو شهرداران در ایام پیش‌رو بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارند.

وی ادامه داد: باتوجه به سفرهای نوروزی، بایستی اصلاح نقاط حادثه‌خیز در شهرها در دستور کار قرار بگیرد و همچنین سراسر شهرها بالاخص سیما و منظر شهری از هرگونه آلودگی و نخاله حذف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان اظهار کرد: ارزیابی شهرداران نیز در دستور کار دفتر شهری استانداری است و تلاش شهرداران در این مناسبت‌ها نیز در ارزیابی لحاظ خواهد شد.

دکتر زینلیان عنوان کرد: هدف از ارزیابی، اخذ نمره توسط شهرداری‌ها نیست بلکه با ارزیابی صحیح می‌توانیم میزان عملکرد شهرداران و خلاء های خدمت رسانی را احصا و درصدد رفع آنها تلاش کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به کنگره ملی شهدا، بیان کرد: همانند سال گذشته و ابتدای سال ۱۴۰۲ که برنامه هایی مانند ایستگاه‌های امنیت و سلامت در استان پیش‌بینی شده بود، انتظار می‌رود برنامه‌های جدیدی در ایام پیش رو در نظر گرفته شود.

دکتر زینلیان خاطرنشان کرد: تلاش دفتر شهری استانداری ارتقاء ظرفیت و توانمندی شهرهای استان است، در این راستا در روزهای گذشته بیش از ۱۰۹ دستگاه شاسی میان ۶۰ شهرداری استان توزیع شد و شهری در استان نیست که از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دستگاه شاسی دریافت نکرده باشد.

وی ادامه داد: این دستگاه‌ها در حوزه آتش نشانی، حمل زباله و … مورد استفاده قرار خواهند گرفت و درصدد هستیم تا ۴۰ دستگاه شاسی دیگر نیز برای شهرداری‌های استان دریافت کنیم.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 978328 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟