شورای راهبری تصادفات استان اصفهان با حضور رئیس پلیس راه کشور برگزار شد

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سردار مؤمنی فرمانده پلیس راه کشور در این نشست ضمن اشاره به اهمیت راه‌های استان در مرکز کشور، بیان کرد: اقدامات بسیاری در حوزه ایمنی راه‌های کشور و استان اصفهان باید انجام شود که بخشی از آنها سلبی و بخش دیگر ایجابی هستند.

وی با اشاره به تأکید بر انجام اقدامات سلبی و ایجابی توأم با یکدیگر، ادامه داد: در این خصوص پیشنهاداتی را مدیریت استان اصفهان مطرح کرد و به مصوبات قابل قبولی نیز دست یافتیم تا راه‌های ایمنی را داشته باشیم.

سردار مؤمنی خاطرنشان کرد: میانگین تصادفات کامیون‌ها در استان اصفهان بیش از میانگین کشور است از این رو مقرر شد توجه ویژه‌ای به اقدامات این حوزه انجام شود.

راه متن 1وی متذکر شد: در استان اصفهان شاهد ۴ کیلومتر افزایش سرعت نسبت به میانگین کشوری هستیم که بیشتر در آزادراه‌های استان اتفاق می‌افتد.

فرمانده پلیس راه کشور افزود: برای کنترل این موضوع مقرر شد سامانه‌های دوربین کنترل سرعت در استان تقویت و فعال شوند.

وی اظهار کرد: به صورت میانگین در همین دو ساعتی که این نشست به طول انجامید تقریباً پنج نفر از هموطنان در اثر تصادفات جان‌ باختن و ۱۰ ها نفر نیز مجروح شدند.

فرمانده پلیس راه کشور ادامه داد: ذکر این نکات می‌تواند حساسیت موضوع را بر همگان روشن کند.

سردار مؤمنی عنوان کرد: پس از ۱۰ سال در دولت سیزدهم برای نخستین بار شورای عالی ترافیک کشور با ریاست، رئیس جمهور برگزار شد و درصدد هستیم به آمار قابل قبولی از کاهش جانباختگان تصادفات دست یابیم.

رفع نقاط حادثه‌خیز روستایی در دستور کار قرار بگیرد

دکتر سیدرضا مرتضوی استاندار اصفهان نیز در این نشست، گفت: حسب وضعیت استان در آمار تصادفات، می‌طلبد به صورت جهادی و با همکاری همه دستگاه‌ها به این حوزه ورود شود.

وی ادامه داد: بخشی از فعالیت‌ها بایستی در خصوص ایمنی راه‌ها و بهبود شرایط جاده‌ای انجام شود که در این راستا مقرر شد هر چه زودتر گاردریل‌های راه‌های استان با نیوجرسی تعویض شود.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: در مورد بهبود شانه مسیر و رفع نقاط حادثه‌خیز از گذشته برنامه‌ریزی‌هایی در استان انجام شده بود که بر اجرای مصوبات با همکاری فرمانداران استان تأکید شد.

راه متن 2وی ادامه داد: در خصوص کنترل و نظارت بر جاده‌ها و ارتقاء کمی و کیفی دوربین‌های ثبت تخلف نیز تصمیماتی گرفته شد.

دکتر مرتضوی گفت: همچنین در خصوص مباحث فرهنگی و آموزشی نیز تأکید شد و رفع نقاط حادثه‌خیز روستایی نیز مورد بررسی و تأکید قرار گرفت.

تعیین درصد تقصیر برای متولیان راه‌های دسترسی غیرمجاز

دکتر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این نشست با تأکید بر اجرای مصوبات شورای راهبری استان، گفت: در این راستا انتظار می‌رود اختصاص ۴ دستگاه تلفن همراه ماهواره‌ای به پلیس راه استان، اصلاح و ایمن سازی خروجی‌های کنارگذر شرق اصفهان، رفع نقاط حادثه‌خیز و مسیرهای دسترسی به معادن نیز در دستور کار قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به ۲۰ نقطه کور شناسایی در راههای استان، انتظار می‌رود اصلاح این نقاط در موعد مقرر صورت بپذیرد.

راه متن 4دکتر زینلیان در مورد مصوبات پیشنهادی جلسه نیز، اظهار کرد: پیگیری رفع مشکلات و ساماندهی راه‌های دسترسی غیرمجاز استان و تعیین درصد تقصیر برای متولیان از جمله موارد مهمی است که بایستی مد نظر قرار بگیرد.

وی ادامه داد: رفع مشکلات دوربین‌های کنترل تخلف سرعت در استان و پوشش دهی راه‌های استان به سامانه‌های هوشمند نیز مورد انتظار است.

دکتر زینلیان افزود: تخصیص اعتبارات ماده ۲۳ قانون جرایم رانندگی و ارتقاء ظرفیت نیروی انسانی، تجهیزات پلیس و پاسگاه‌های استان را جهت کاهش تصادفات ضروری دانست.

اصفهان/ بهمن راعی

راه متن 6راه متن 3راه متن 5

کدخبر: 976263 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟