اجرا نشدن کامل قانون، در خصوص سامانه جامع تجارت، علت برخی از مشکلات اقتصادی

به گزارش رکنا از اصفهان؛ در این نشست، حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رییس کل دادگستری استان اصفهان، اجرای کامل قانون در خصوص سامانه جامع تجارت را مهم‌ترین راهکار حل بسیاری از مشکلات در زمینه تولید عنوان و اظهار کرد: یکی از مسائلی که ضربات بزرگی به پیکره تولید و اشتغال کشور وارد می‌کند قاچاق کالا است که با راه اندازی کامل سامانه جامع تجارت و اتصال به سامانه‌های اقماری چون سامانه انبار کالا، سامانه جامع حمل و نقل و... و ایجاد دسترسی برای سازمان‌های نظارتی، به شکل جدی‌تر می‌توان با قاچاق کالا مبارزه کرد و بسیاری از مسائل دیگر، همچون فرارهای مالیاتی، احتکار، گرانفروشی، عدم شفافیت و ... در این حوزه نیز قابل شناسایی و رفع خواهد بود.

وی از عزم جدی دستگاه قضایی استان برای برخورد با مدیرانی که با بهانه‌های مختلف از انجام وظایف قانونی خود در خصوص راه اندازی کامل این سامانه کوتاهی کرده‌اند خبر داد و تصریح کرد: اعضای ستاد اقتصاد مقاومتی، متناسب با فعالیت خود، گزارشی کامل و دقیق از علل عدم راه‌اندازی این سامانه ارائه دهند تا بر اساس آن دستگاه قضایی استان با ‌مدیران و متولیانی که طبق قانون موظف به ایجاد بخشی از زیرساخت‌های سامانه تجارت در استان بودند و با بهانه‌های مختلف و بدون داشتن عذر موجه از انجام این امر خودداری می‌کنند، از باب ترک فعل با آنها برخورد قانونی صورت گیرد.

گفتنی است در این نشست که آخرین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در سال 1402 بود، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان و دبیر این ستاد به قرائت مصوبات جلسات پیشین پرداخت و میزان اجرایی شدن و علل عدم اجرا نشدن مصوبات مورد بررسی قرار گرفت.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 976248 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟