کلنگ احداث بوستان خانواده شهرستان آبیک به زمین زده شد+فیلم

به گزارش رکنا ازقزوین، همزمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور ۶۳ اصله نهال به نیت سرداردل ها حاج قاسم سلیمانی در محل اجرای پروژه بوستان خانواده شهر آبیک غرس شد.

دراین مراسم عباسعلی نوبخت گفت:جرای پروژه آبخیزداری در دشت سیستان باعث شد تا بین ۶۰ تا ۱۰۰ مبلیون مترمکعب آب در آبخوان ها ذخیره شود و جلوی مهاجرت این منطقه گرفته شود. 

وی افزود: در ۱۰ هزار قنوات از مجموع ۴۰ هزار قنات کشور طرح آبخیزداری در بالا دست اجرا شده که باعث افزایش آب در پایین دست و جلو گیری از مهاجرت شده است.

photo_2024-02-08_10-32-13

نوبخت تاکید کرد: هر جایی که  فعالیت آبخیزداری اجرا می شود ۶۰۰ متر مکعب آب به آبخوان های کشور اضافه می شود.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: قولی به مردم شهرستان آبیک می دهم که با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری استان هر میزان سطحی که مطالعه شده در ظرف سه سال اجرای کلیه طرح های آبخیزداری را انجام دهیم.

نوبخت اضافه کرد: تمام مطالعات حوزه آبخیر در شهرستان آبیک اجرا و عملیاتی می شود تا ضمن ایجاد آرامش برای ساکنین منطقه بتوان در تامین امنیت غذایی مردم این منطقه که نقش بسزایی در امنیت غذایی کشور دارند حرکت کرد.

IMG_2531

سرپرست شهرداری آبیک گفت: احداث بوستان خانواده چهار هکتاری از مصوبات شهرستانی است وبالغ بر 10میلیارد تومان از درآمد محلی برای آن هزینه می‌شود.

فرید شریعت پناه دراین مراسم افزود: عمده‌ترین فعالیت شهرداری‌ها و شوراهای اسلامی شهر بیشتر به سمت ساخت خیابان و آسفالت و امور عمرانی رفته است در حالی که تقاضای بخشی از مردم، ایجاد فضاهای فرهنگی و ورزشی است.

وی بیان کرد: برای این بوستان کاربری های فرهنگی و ورزشی، آلاچیق، آب نما، مسیر پیاده‌روی، محوطه بازی کودکان و اسکیت در نظر گرفته شده است.

سرپرست شهرداری آبیک بیان کرد: با توجه به اهمیت و نقش خانواده‌ها در توسعه فرهنگی اجتماعی شهر و اینکه هر چقدر خانواده‌ها از سلامت عمومی و آرامش بیشتری برخوردار باشند، جامعه نیز دارای سلامت و ثبات است؛ ایجاد یک فضای امن و با نشاط برای خانواده ها درشهرستان آبیک ضروری است.

وی گفت: تشریفات قانونی جهت عقد قرارداد با پیمانکار ذی‌صلاح انجام پذیرفته و دربهار سال آتی بهره برداری خواهدشد.

IMG_2513

12235952_116

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان قزوین گفت: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور و 100 میلیون در استان می تواند آلودگی هوا در شهرستان آبیک را کنترل کند.

محسن قاسم زاده درآیین افتتاح پارک بانوان آبیک ضمن تاکید بر کاشت درخت گفت: اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت درکشور و 100 میلیون اصله در شهرستان آبیک موضوع آلودگی هوا را کنترل می کند.

وی افزود: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت برای کم کردن تولید کربن درسطح  دنیا در کشورمان شکل گرفته که با تصمیم سازمان و کنوانسیون های بین المللی قرار است یک تریلیون درخت در دنیا تولید و کاشته شود.

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان قزوین تصریح کرد: این طرح از سال ۱۴۰۱ به مدت چهار درسطح استان آغاز شده و با توجه به اینکه شهرستان آبیک در نمودار شهرهای آلوده قرار گرفته بهترین راه برای برون رفت این مشکل اساسی اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور است.

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۲-۱۵-۵۵ (2)

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۲-۱۵-۵۴

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۲-۰۹-۴۳

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۴-۲۴-۱۸

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۴-۲۴-۲۵

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۷-۰۵-۰۷

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۱-۰۵-۳۰

IMG_2576

photo_۲۰۲۴-۰۲-۰۷_۱۱-۰۵-۲۹

photo_2024-02-08_10-36-07

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 970920 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟