304 پروژه صنعت آب و برق استان قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش رکنا ازقزوین، محمدمهدی اعلایی در این مراسم ضمن تشکر از دست اندر کاران خدمت به مردم در مجموعه وزارت نیرو اظهار داشت: موضوع ماموریتی وزارت نیرو در حوزه آب و برق در استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و چراکه آب و برق زیرساخت توسعه، پیشرفت و آبادانی می باشد.

اعلایی خاطرنشان کرد: در حوزه آب هنوز ظرفیت های استفاده نشده جهت تولید آب وجود دارد که باید مورد توجه ویژه تیم مدیریتی استان و البته مردم قرار بگیرد.

وی افزود: در نقشه توسعه استان، منابع جدید جهت تولید آب در دست مطالعه می باشد.

استاندار قزوین در بخش پایانی صحبت های خود گفت: استان قزوین تاکنون از ظرفیت سدهای آبی بی بهره بوده و دو سد نهب و بالاخانلو که به زودی به چرخه خدمت به استان وارد می شوند، می توانند ظرفیت های جدیدی را در جهت استحصال از منابع آبهای سطحی برای استان فراهم نمایند و به احیای دشت قزوین و برداشت کمتر از منابع آب های زیرزمینی و به طبع آن تقویت منابع آب زیرزمینی و یا دست کم تثبیت آن کمک کنند.

شایان ذکر است در این مراسم مجموعا 304 پروژه صنعت آب و برق استان با اعتباری بالغ بر 448 میلیارد تومان افتتاح و وارد مدار بهره برداری شد. سهم شرکت آب منطقه ای استان قزوین 10 پروژه در حوزه ساماندهی و لایروبی رودخانه های مهم استان با اعتباری به میزان 122 میلیارد ریال بود.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 970866 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟