هشدار یخ‌زدگی کنتورهای آب در روزهای آینده

به گزارش رکنا از سمنان، این روزها کشور با کاهش محسوس دما و افزایش میزان نزولات آسمانی روبرو شده است که این کاهش دما همراه با هشدار سازمان هواشناسی با توصیه های مختلفی از سوی کارشناسان همراه می باشد.

پلیس راه به رانندگان برای سفر های برون شهری به ویژه مناطق برف خیز هشدار داده و شهرداری ها برای مبقابله با یخ زدگی معابر درون شهری به صورت آماده باش هستند. ورزش و جوانان و هیات های کوه نوردی بارها برای صعود های زمستانی و حضور در طبیعت دستورالعمل های کاربردی صادر می کنند

یکی از مهمترین مشکلات در منازل مسکونی در زمستان و افزایش سرما، یخ زدگی لوله های آب و تاسیسات مربوط به کنتور می باشد.

برای اطلاع از راه های مقابله با یخ زدگی و برکیدن لوله های آب خانگی به سراغ روابط عمومی آب و فاضلاب استان سمنان رفتیم و توصیه های این کارشناس را شنیدیم.

مهدی نیلی گفت: با توجه به روند آغاز کاهش دمای هوا، شهروندان تمهیدات لازم را برای جلوگیری از یخ‌زدگی و ترکیدگی کنتور به کار ببندند. معمولا لوله هایی در معرض یخ زدگی در زمستان قرار می گیرند که در خارج از ساختمان و بدون عایق نصب شده اند یا به قول معروف لوله های روکار و اگر به موقع اقدام به رفع یخ زدگی نکنیم لوله دچار ترکیدگی می شود.

5331861

نیلی به شهروندان توصیه کرد؛ با قراردادن پشم‌شیشه، گونی کنفی و پوشال در محفظه کنتور و عایق‌کردن لوله‌های سطحی از یخ‌زدگی انشعاب و کنتور جلوگیری شود.

وی گفت: در صورت مشاهده یخ‌زدگی از حرارت‌دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش روی کنتور جدا خودداری شود.

02-53

. چند نکته مهم برای جلوگیری از یخ زدگی لوله آب و کنتور وجود دارد که بهتر است رعایت شود:

  • قطع کردن آب واحدهای خالی و بدون سکونت و همچنین بسته نگه داشتن درب و پنجره این واحدها
  • بستن آب لوله های غیر ضروری از کنار کنتور ( در صورتی که فلکه ای برای این منظور وجود دارد )
  • در صورت امکان شیر آبی که در مجاورت هوای سرد قرار دارد را در هنگام شب و مواقعی که هوا خیلی سرد می شود کمی باز بگزارید تا آب از داخل لوله ها عبور کند
  • با توجه به اینکه شیرهای آب در خارج از دیوار نصب می شوند بیشتر در معرض یخ زدگی هستند . برای جلوگیری از یخ زدگی شیر آب روی آن را با یک بطری پلاستیکی بپوشانید
  • برای جلوگیری از یخ زدگی کنتور در ابتدا اتصالات آن را با پشم شیشه عایق کنید و برای حوضچه آن درپوش مناسب تهیه کنید . همچنین دیواره های حوضچه کنتور را با سیمان عایق بندی کنید.

روش_های_مناسب_برای_جلوگیری_از_یخ_زدگی_لوله_آب_در_فصل_زمستان_4

و توصیه آخر اگر تمامی موارد ذکر شده را رعایت کنید توانسته اید در جلوگیری از یخ زدگی لوله ها در زمستان و فصل سرما درصد بسیار زیادی موفق شوید . اما چنانچه تجربه کافی ندارید و یا به هر دلیلی دوست دارید عایق کاری لوله ها و پیشگیری از یخ زدگی لوله های ساختمان را به یک متخصص بسپارید.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 967879 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟