حادثه رانندگی در سمنان 5 مصدوم به جا گذاشت

به گزارش رکنا از سمنان، با سرد شدن هوا و افزایش بارش های زمستانی جاده های استان شاهد حوادث رانندگی بیشتری خواهد بود.

سرپرست هلال احمر استان سمنان گفت: این حادثه صبح امروز همزمان با بارش برف و لغزندگی جاده در کیلومتر ۸۵ جاده دامغان به سمنان رخ داد.

حسین درخشان افزود: این سانحه ۵ نفر مصدوم  داشت که با تلاش امدادگران هلال احمر و اورزانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

10652275_473

رئیس پلیس راه استان سمنان درباره لغزندگی جاده ها تا روز دوشنبه هشدار داده و از مسافرین درخواست کرد تا از سفرهای بین شهری غیر ضروری اجتناب کنند.

سرهنگ موسی بزرگی با اشاره به آغاز بارندگی‌ها از اواخر جمعه شب گفت: هم اکنون در گردنه‌های استان سمنان برف می‌بارد و رانندگان برای گذر از این مسیر‌ها حتما تجهیزات زمستانی را به همراه داشته باشند.

وی با تاکید بر لزوم اطمینان از وسیله نقلیه در هنگام سفر در محور های برف گیر افزود: برای امشب و فردا هم بارش برف و کولاک بخصوص در نواحی شمالی پیش بینی شده و رانندگان باید در گذر از گردنه‌های برف گیر نکات ایمنی را بیشتر رعایت کنند.

وی با درخواست از شهروندان برای خودداری از سفر‌های غیر ضروری گفت: شهروندان در صورت الزام به سفر، قبل از حرکت از وضع راه‌ها و شرایط بارش برف و باران در محور‌ها اطلاع کنند و با رعایت سرعت مطمئنه و نکات ایمنی در شرایط رانندگی در برف و باران را رعایت کنند.

سرهنگ بزرگی با تاکید بر رعایت سرعت مطمئنه هنگام رانندگی در زمان بارش بارش باران و وزش باد شدید افزود: رانندگان از سرعت و سبقت‌های غیر مجاز و تغییر مسیر ناگهانی در جاده بپرهیزند و قبل از سفر از به همراه داشتن زنجیر چرخ، سلامت چراغ‌ها، مه شکن و  شیشه پاک‌های خودرو اطمینان حاصل نمایند.

تصادفات جاده ای ناشی از لغزندگی جاده، عدم احتیاط لازم از سوی رانندگان و ضعف در کنترل خودرو بیشترین دلیل این گونه حوادث در این فصل از سال است.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 967230 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟