انتقاد اعضای شورای اسلامی و شهردار از بازداشت چند ساعته مدیرعامل اتوبوسرانی سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، جلسه امروز شورای اسلامی شهر سمنان تحت الشعاع  بازداشت مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافر سمنان یا همان اتوبوسرانی در پی حادثه واژگونی اتوبوس در جاده مهدیشهر قرار داشت. 

 در این جلسه عصر امروز (شنبه)  ابعاد مختلف حادثه واژگونی اتوبوس حامل کارگران در محور سمنان - مهدیشهر بررسی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان این حادثه و ابراز همدردی با بازماندگان از نحوه برخورد با مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی این شهر انتقاد کرد. 

مهدی خراسانیان گفت: اگر بنا به برخورد های قهری با دستگاه خدمت رسانی نظیر شهرداری باشد بهتر است  ارائه خدمات به بخش های خارج از شهر متوقف شود.

مهدی خراسانیان رئیس شورای شهر سمنان در این جلسه با انتقاد از دستگاه قضایی به جهت بازداشت یکی از مدیران شهرداری سمنان گفت: اگر بنا باشد شهرداری سمنان هم ارائه خدمت کند و هم از سوی مقامات قضایی با چنین برخوردهایی مواجه شود بهتر است ارائه خدمات به بخش‌های خارج از شهر را متوقف کند.

IMG_20240127_192436_579

خراسانیان با بیان اینکه اقدام دستگاه قضایی در بازداشت مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری سمنان منطقی نبوده است خواستار توقف خدمت‌رسانی شهرداری در حوزه جابجایی مسافران در خارج از محدوده شهر سمنان شد.

شهردار سمنان نیز از روند کارشناسی موضوع انتقاد کرد و گفت: اگر سطح جاده بدلیل بارندگی لغزنده نمی‌بود، این حادثه رخ نمی‌داد. 

حسین موسوی افزود: بر اساس تحقیقات، راننده این اتوبوس یکی از ماهرترین رانندگان مجموعه اتوبوس‌رانی بوده است و معتقدم اگر در روز حادثه باران نیامده بود این حادثه رخ نمی‌داد!

شهردار سمنان همچنین از بررسی ساز و کار ادامه خدمت‌رسانی به متقاضیان بهره‌مندی از خدمات سازمان اتوبوسرانی شهرداری سمنان خبر داد. 

در ادامه این جلسه، برخی دیگر از اعضای شورای شهر سمنان هم با انتقاد از اتفاقات رخ داده پس از وقوع حادثه خواستار مشخص شدن نحوه ارائه خدمت سازمان اتوبوسرانی در خارج از شهر سمنان شدند.

گفتنی است بر اساس نظریه اولیه پلیس راه استان سمنان، راننده و سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری سمنان هرکدام به میزان ۵۰ درصد مقصر شناخته شدند، با این حال علاوه بر این و در طی زمان تحقیقات مدیران سازمان های آتش نشانی و خدمات ایمنی مهدیشهر و درجزین نیز به دلیل نا آشنایی با تجهیزات امدادی و استفاده نادرست از آنها هنگام امدادرسانی ساعاتی در بازداشت بودند. 

حسن رستم زاده/ سمنان

کدخبر: 967337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟