ارجاع 64 هزار پرونده به واحدهای مشاوره پلیس اصفهان
حجم ویدیو: 20.38M | مدت زمان ویدیو: 00:02:33

به گزارش رکنا از اصفهان؛ سرگرد نسیبه جعفری گفت: بیش از 3 دهه است  که روز 13 رجب به یمن ولادت حضرت علی (ع)  به عنوان روز مددکاران اجتماعی  نامگذاری شده و در این روز مراسم هایی برگزار و از زحمات این قشر زحمت کش تقدیر می شود که من هم این روز را به همه مددکاران کشور به ویژه کارشناسان مشاوره و مددکاری فراجا که در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی و تامین امنیت روانی جامعه فعالیت می کنند تبریک گفته و از تلاش های خستگی ناپذیر آنان تشکر و قدردانی کنم.

وی سپس به معرفی مرکز مشاوره آرامش فراجا پرداخت و افزود: اولین مرکز مشاوره آرامش فراجا حدود 20 سال پیش با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، کاهش پرونده های قضائی و ارتباط بیشتر مردم با پلیس در فرهنگسرای خاوران تهران راه اندازی و سپس به تمامی استان های کشور گسترش پیدا کرد و راه اندازی اولین مرکز مشاوره آرمش فراجا در استان اصفهان هم به سال 81 برمی گردد که توانسته از آن زمان تا کنون خدمات بیشماری را به مردم ارائه کند.

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان با بیان اینکه فعالیت های این مرکز در زمینه های ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان، اقدامات پژوهشی و آموزشی در زمینه پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی است گفت: البته بیشتر فعالیت مرکز مشاوره آرامش ارائه خدمات مشاوره ای به شهروندان شامل مشاوره خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره کودک، مشاوره حقوقی، مشاوره انتظامی و مشاوره اعتیاد و خدمات دیگری نظیر مشاوره بالینی، روانسنجی، تست هوش و ... است و از ساعت 7صبح تا 16 عصر با شماره تلفن های 096580 و 03121825630 پاسخگوی شهروندان است.

جعفری اظهار داشت: علاوه بر مرکز مشاوره آرامش شماره یک که در میدان تاریخی حضرت امام (ره) مستقر است، یک مرکز مشاوره آرامش دیگر نیز سال 1400 در شهرستان فلاورجان راه اندازی شد که شهروندان حوزه غرب استان می توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند. همچنین تمامی کلانتری های سراسر استان هم مجهز به یک واحد مشاوره و مددکاری هستند که یک کارشناس مشاور و مددکار اجتماعی متخصص در آنجا مستقر شده که هر زمان شهروندان نیاز به استفاده از خدمات مشاوره داشتند می توانند به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای به نزدیک ترین کلانتری محل مراجعه و از خدمات مشاوره ای آن بهره مند شوند.

وی تصریح کرد: تمام کارشناسان مشاوره و مددکاری کلانتری ها و مشاوران و مددکاران مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان دارای مهارت و تخصص بالا بوده و بیشتر آنها تحصیلات دکترا و کارشناسی ارشد دارند و همچنین عضو سازمان نظام روانشناسی کشور هم هستند که به عقیده من  با وجود این ویژگی ها شهروندان با اطمینان خاطر می توانند به این مرکز مراجعه کنند.

جعفری با اشاره به استقبال خوب شهروندان از واحدهای مشاوره کلانتری ها و مرکز مشاوره آرامش فراجا گفت: در 10 ماهه سال جاری 64 هزار پرونده تشکیل شده در کلانتری ها برای رسیدگی به مشاوران و مددکاران پلیس اصفهان ارجاع داده شد که 70 درصد از این پرونده ها به مصالحه ختم شده و از ارجاع آنها به محاکم قضائی جلوگیری شد که این موضوع نقش مشاوران و مددکاران پلیس را در کاهش پرونده های قضائی به خوبی نشان می دهد.

کارشناس ارشد مرکز مشاوره آرامش پلیس اصفهان در خاتمه با بیان اینکه فراجا زمینه ای را فراهم کرده تا قشر کم درآمد و ضعیف جامعه بتوانند به صورت رایگان خدمات مشاوره ای را دریافت کنند گفت: مشاوره یک نیاز و یک امر مهم و حیاتی برای تمام خانواده ها و همه اقشار مختلف مردم در هر سن و جایگاهی است و بنابر این به همه مردم توصیه می کنم نقش مشاوره را در زندگی خود جدی بگیرند و قبل از اینکه مشکل آنان به یک بحران تبدیل شود به یک مشاور مراجعه و از او کمک بخواهند و مطمئن باشند که حتماً زندگی و کار آنان دچار تغییرات اساسی خواهد شد.

اصفهان/ بهمن راعی

کدخبر: 966773 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟