ایجاد اشتغال برای 966 نفر از مددجویان زندان های استان قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، علی شعبانی در این خصوص اظهار کرد: راه اندازی کارگاه های تولیدی در زندان ها نقش بسزایی در مهارت آموزی مددجویان دارد و می تواند با تغییر سبک زندگی آنان شرایطی را فراهم کند تا بعد از پایان دوران حبس، با مهارت هایی که در زندان کسب کرده اند برای خود فعالیت اقتصادی ایجاد کنند.

رییس کل دادگستری استان قزوین افزود: به همین منظور و در راستای سند تحول قضایی کارگاه های اشتغال زایی در زندان ها راه اندازی شده  و این فرصت را به مددجویان داده تا با کسب درآمد و کمک به اقتصاد خانواده ، سهمی در تولید کشور ایفا کنند.

شعبانی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در استان قزوین، گفت: دستگاه قضایی و مجموعه زندان‌های استان برای تحقق این امر با فراهم کردن بستر‌های لازم تلاش کرده تا زمینه اشتغال زندانیان واجد شرایط را مهیا کند که نتیجه این اقدامات اشتغال 966 نفر زندانی در 9 ماهه سال جاری در استان می باشد.

وی اضافه کرد: با اقدامات موثری که در 9 ماهه سال جاری در زندان های استان صورت گرفته 517 نفر از 966 نفر شاغل در زندان ها،  در کارگاه های زندان مشغول به کار شده و تعداد 186 نفر نیز با هماهنگی های صورت گرفته با دستگاه های متولی به واحد های تولیدی و صنعتی استان اعزام می شوند، همچنین 263 نفر از مددجویان نیز  به صورت نشسته  در محل استراحت فعالیت دارند.

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 964219 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟