از آزادی ۶۹ زندانیان جرائم غیر عمد خبرداد

به گزارش خبرنگار رکنا ازقزوین، مهدی عبدیان ضمن تبریک فرارسیدن هفته قوه قضاییه در این باره افزود: در ۳ ماهه نخست سال جاری  ۶۹نفر از محکومین جرایم غیر عمد استان با بیش از ۲۲۴ میلیارد ریال بدهی از زندان آزاد شدند که بیش از ۲۵ میلیارد آن از محل کمک خیران و ۵۷ میلیارد آن با گذشت شاکیان تامین شده است.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان افزود : برای بیش از ۱۳۵ میلیارد از این بدهی نیز تقاضای اعسار داده شد که با کمک و مساعدت رییس کل دادگستری استان و  قضات محترم مورد قبول قرار گرفت و مقرر شد تا مددجویان بصورت اقساط این بخش از بدهی خود را پرداخت نمایند.

وی گفت: جرایم این مددجویان شامل شامل یک نفر حوادث کارگاهی ، یک نفر قتل غیرعمد ، ۴۶ نفر بدهکاران مالی،۱۲ نفر عدم پرداخت مهریه و ۹ نفر عدم پرداخت نفقه بوده است.

عبدیان افزود: زندانیان جرائم مالی غیرعمد، به دلیل محکومیت‌های غیراز کلاهبرداری، به واسطه ناتوانی در پرداخت بدهی‌های مربوط به دیه، نفقه، مهریه و چک بلامحل و دیون و تعهدات مالی در زندان به سر می‌برند که خوشبختانه با کمک خیرین بخش قابل توجهی از آنان آزاد شده و به کانون گرم خانواده بازگشتند.

وی گفت: زندانی جرائم مالی غیرعمد در واقع خلافکار و مجرم نیستند و بدون اینکه در ارتکاب به جرم نقشی داشته باشند، متحمل ضرر و خسارت‌های مادی و معنوی بسیار شده‌اند، انتظار می‌رود کمک خیران و نیکوکاران بتواند زندگی تازه‌ای را به این زندانیان ببخشد.

عبدیان با اشاره به آزادی یکی از زندانیان به مناسبت میلاد امام رضا(ع) اظهار داشت:این مددجو در طی ۱۳ سال گذشته به دلیل عجز از تودیع وثیقه قانونی از هیچگونه مرخصی بهره مند نشده بود، که بحمدالله و به برکت دهه کرامت و با کمک خیران شرایط بازگشت مجدد به جامعه برای او فراهم گردید.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان قزوین در پایان از همه خیران و مردم نوع دوست استان درخواست کرد کمک های مالی خود را جهت آزادی زندانیان جرایم غیر عمد به شماره شماره حساب ۰۱۰۵۲۵۸۱۸۹۰۰۰ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۵۹۹۱۰۲۷۱۳ بانک ملی ایران بنام ستاد دیه استان قزوین واریز نمایند.

 

کدخبر: 795479 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟