هدف امریکا در جنگ سوریه، ایران بود

به گزارش رکنا اقزوین، سردار هاشم آذربایجانی در نشست بصیرتی با حضور اصحاب رسانه استان که به مناسبت سالروز شهادت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و هفته مقاومت در سالن اقشار سپاه صاحب‌الامر (عج) استان قزوین برگزار شدگفت: زمانی که جنگ ۳۳ روزه آغاز شد، شهید سلیمانی با دستور رهبری و به صورت قانونی و نه خودسرانه در کنار عماد مغنیه و حسن نصرالله حضور داشت و طرح‌ریزی آرایش جنگی را برعهده گرفت، اما به علت اخلاص بالا هرگز در کار این دو فرمانده دخالتی نداشت و خودنمایی نکرد.

وی ادامه داد: در سوریه نیروها محدود بودند. سردار سلیمانی با تدبیر و مدیریت بکر خود در افغانستان نیروهای جوان را در قالب فاطمیون جذب و مسلح کرد. در پاکستان از بین شیعیان در قالب زینبیون و در یمن در قالب عماریون و در عراق در قالب حیدریون و در ایران از بین جوانان و مشتاقان دفاع از حریم مسلمانان مدافعان حرم را ایجاد کرد و در مناطق جنگی نیروهای داخلی را در قالب وطنی سازماندهی کرد.

وی بیان کرد: زمانی که سردار سلیمانی روزهای اولیه جنگ ۳۳ روزه را برای مقام معظم رهبری گزارش دادند، ایشان فرمودند که مقاومت اسلامی پیروز جنگ خواهد بود و در ادامه نیز با حملات موشکی از سوی لبنان به ناوهای اسرائیلی، و غرق شدن دو ناو، مسیر دریایی منطقه نیز به امنیت رسید.
 
همرزم سردار شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: سردار سلیمانی می‌گفت دشمن به این دلیل سوریه را هدف گرفته بود تا دست ایران را از لبنان کوتاه کند، در نتیجه داعش را ایجاد کرد که سه گروه بودند، گروه نخست حافظان قرآن، گروه دوم اشرار و زندانیان محکوم به مرگ و گروه سوم نیز مزدبگیران بودند.

همرزم سردار شهید سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: بنابر تحلیل‌های شهید سردار سلیمانی دشمن به این دلیل سوریه را هدف گرفته بود تا دست ایران را از لبنان کوتاه کند، در نتیجه داعش را ایجاد کرد که سه گروه بودند، گروه نخست حافظان قرآن، گروه دوم اشرار و زندانیان محکوم به مرگ و گروه سوم نیز مزدبگیران بودند.

11111

سردار آذربایجانی یادآور شد: بزرگترین اشتباه دشمن، تضعیف وضعیت اجتماعی و تحریک مردم به انقلاب علیه حکومت بشار اسد بود که موجب شد با حضور داعش در سوریه مردم به توطئه دشمنان پی ببرند.

وی اظهار کرد: شهید سردار سلیمانی در واکنش به فروش زنان و بچه های اقوام ایزدی توسط داعش به یارانش گفت که زن و بچه این اشخاص، درست شبیه به زن و بچه خود ما هستند و نباید بگذاریم دشمن این بی شرمی را در قبال ما انجام دهد.

وی افزود: تمامی موفقیت‌های برون مرزی ایران و اقتدار گروه‌های مقاومت مدیون شهید سلیمانی و ۲۱۰۰ شهید مدافع حرم و مقاومت است.

فرمانده سابق تیپ ۸۲ صاحب‌الامر (عج) بیان کرد: حاج قاسم در فرماندهی میدانی بسیار سخت گیر و در کنار و دوشادوش نیروها حضور داشت.

وی اضافه کرد: امروز حزب الله به میزانی از اقتدار رسیده که در برابر اسرائیل دارای قدرت بازدارندگی است و اسرائیل از ورود حزب الله به جنگ واهمه دارد.

 

لیلابیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 959868 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟