توسعه بانک قرض‌الحسنه مهر ایران به برکت نام و خدمت صادقانه پرسنل آن است

به گزارش رکنا ازقزوین، کاوه نایینی مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین با آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی ‌فقیه در استان و امام‌ جمعه قزوین دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار مدیر شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین ضمن ارائه گزارشی از اقدامات بانک در استان بیان کرد، تلاش شده فعالیت‌های این بانک نزدیکترین مصداق به تعریف بانکداری اسلامی باشد.

وی افتخارات و توسعه این بانک را در طول سال‌های اخیر نتیجه برکت قرض‌الحسنه و خدمت صادقانه و اعتقادی پرسنل این بانک برشمرد و به برنامه های جدید این بانک در راستای تسهیل شرایط دریافت وام قرض‌الحسنه اشاره کرد.

آیت الله عابدینی نیز با اشاره به آیات قرآنی در خصوص قرض‌الحسنه، گفت، دو نگاه کلی در اقتصاد و بانکداری وجود دارد. نگاه اول بر اساس مفاهیم غربی، صرفاً مادی، اقتصادی و بدون توجه به جوانب دینی و ایمانی است. اما در مقابل، نگاه دوم برگرفته از اصول دین و اعتقادات اسلامی است که اولویت را عمل به دستورات دینی و توجه به کلام خدا می‌داند.

وی برکت قرض‌الحسنه و نابودی ربا را وعده الهی دانست و اظهار داشت،  در اهمیت قرض‌الحسنه همین نکته کافیست که خداوند که تمام کاینات مِلک و مُلک ایشان است قرض‌الحسنه را قرض به خود دانسته و وعده چندین برابر نمودن آن را داده است.

امام جمعه قزوین ضمن آرزوی موفقیت برای مدیر جدید شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در استان قزوین، گفت، ان‌شاءالله نگاه دینی و ایمانی الگوی نهادهای اقتصادی در جامعه قرار گیرد و خداوند به فعالیت‌های این بانک برکت دهد.

وی در راستای ایجاد تصویر مطلوب از قرض‌الحسنه، آموزش موضوعات فقهی قرض‌الحسنه به پرسنل و کارکنان این بانک را لازم و ضروری برشمرد.

 

 

لیلا بیگدلی / قزوین

کدخبر: 815891 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟