یادواره 276 شهید دانش‌آموز و 58 شهید فرهنگی قزوین برگزار شد

به گزارش رکنا از قزوین،به مناسبت هفتم دی ماه، سالروز شهادت چهار دانش‌آموز مظلوم به دست رژیم ستمشاهی و تجلی قیام مردم قزوین در انقلاب 57، یادواره 276 شهید دانش‌آموز و 58 شهید فرهنگی استان قزوین با حضور سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، سرتیپ دوم علی ابراهیمی فرمانده انتظامی استان قزوین، نقی سیاهکالی‌مرادی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامحسن شهسواری رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قزوین و جمعی از مسئولان، معلمان و دانش‌آموزان در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد.

در این مراسم، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: خداوند در قرآن‌کریم فرموده کسانی که در راه خداوند کشته می‌شوند، مرده نیستند بلکه آنها زنده‌اند و نزد خداوند روزی می‌خورند، همین مطلب بیانگر مقام والای شهداست.
وی افزود: امروز باید یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و به آنها تمسک جست تا بتوانیم با گام نهادن در مسیرشان، اهداف و آرمان‌هایشان را در جامعه احیا کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: یادواره‌های شهدا تلنگری برای دانش‌آموزان است تا با مطالعه وصیت‌نامه‌های این عزیزان، بیشتر با سیره و منش آنها آشنا شوند.
سیاهکالی‌مرادی بیان کرد: امروز هر کسی که در کشور بر کرسی مسئولیت نشسته مدیون خون شهداست و باید با عمل کردن به توصیه‌های شهدا در خدمت کردن به مردم و رفع مشکلات آنها تلاش کند.
این مقام مسئول گفت: شهدا از دلسوزترین، متعهدترین و با ایمان‌ترین افراد بودند و در راه خدا به نبرد دشمنان اسلام رفتند تا بتوانند از ارزش‌ها و انقلاب اسلامی حراست کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: در دوران انقلاب و دفاع مقدس که شرایط مبارزه با دشمنان اسلام سخت بود، رزمندگان و شهدا با روحیه انقلابی و جهادی توانستند جانانه در برابرشان بایستند و آنها را شکست دهند.
وی افزود: امروز مسئولان با داشتن همین روحیه شهدا می‌توانند گره‌گشای همه مشکلات مردم باشند و رضایتمندی آنها را کسب کنند.
سیاهکالی‌مرادی ادامه داد: همچنین قشرهای مختلف مردم از جمله معلمان می‌توانند با رفتار و عملکردشان در اعتلای انقلاب اسلامی تلاش کنند و با بازگویی خاطرات شهدا و اهمیت احیای ارزش‌ها در جامعه برای نسل جدید، این انقلاب را بیشتر به آنها بشناسانند.
در پایان سیاهکالی‌مرادی پیام رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش را خطاب به دانش‌آموزان قرائت کرد.
در ادامه یادواره، زنگ مقاومت و ایستادگی توسط مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین به صدا درآمد.
همچنین روایتگری توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمود شهرجردی معاون اعزام موسسه روایت سیره شهدا و عضو جامعه راویان کشور، رونمایی از مستند شهدای مدرسه پاسداران، تجلیل از مادر شهید زهرا کلانتری‌یکتا، پخش نماهنگ و اجرای سرود توسط گروه بنات‌الحیدر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

لیلا بیگدلی/قزوین

منبع:روابط عمومی آموزش وپرورش

کدخبر: 958562 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟