راه اندازی خط تولید واکسن طیور شرق کشور در سمنان

به گزارش رکنا از سمنان، حسین فکوریان مدیرواحد تولیدی واکسن طیور سمنان گفت: در صورت راه اندازی این واحد، ۱۲ قلم واکسن طیور با مشارکت شرکت داروسازی روسیه با ظرفیت سالانه ۳ میلیارد دز در استان سمنان تولید می‌شود.

محمد سبحانی مطلق معاون تشخیص و مدیریت درمان سازمان دامپزشکی کشور هم در بازدید از این خط تولید، گفت: به عنوان متولی این بخش در کشور خود را برای حل مشکلات تولید کنندگان حوزه داروهای دامی و طیور مکلف به پیگیری و هماهنگی با سایر سازمان ها می دانیم.

سبحانی جایگاه استان سمنان در تولید دارو‌های دام و طیور را ممتاز و مطابق با استاندار‌های جهانی دانست و گفت: اگر چه تعداد واحدهای تولیدی در سطح استان نسبت به برخی استانها کمتر می باشد اما تنوع محصولات داروهای دامپزشکی و مواد بیولوژیک در جایگاه شاخصی در کشور قرار دارد.

وی گفت: اولین واحد تولید داروهای دامی در این استان قرار دارد و واحدهای دیگر موجود در استان از شاخص های استاندارد جهانی برخوردار هستند.

سبحانی افزود: با بهره برداری از این واحد تولید واکسن طیور، علاوه بر کاهش وابستگی به واردات، راه برای صادرات واکسن طیور به بازار‌های بین المللی هموار می‌شود.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 957618 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟