فعالیت ۱۸۲ مرکز نیکوکاری در استان قزوین

به گزارش رکنا ازقزوین، همت امانی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) در راستای توسعه و ترویج فرهنگ انفاق و نیکوکاری و بهره گیری از ظرفیت های مردمی برای این امر مهم، مجوز فعالیت مراکز نیکوکاری را صادر می کند.

وی ادامه داد: مراکز نیکوکاری توسط اقشار مختلف مردم تأسیس شده و این افراد با ارتباطی که در میان مردم دارند، با بهره گیری از توان مردمی به خدمت رسانی به نیازمندان و محرومان می پردازند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد:  در حال حاضر در استان قزوین ۱۸۲ مرکز نیکوکاری مجوز فعالیت گرفته اند که در مساجد، مراکز مختلف و محله ها در حال امدادرسانی به نیامندان و محرومان استان هستند.

وی اضافه کرد: این مراکز نیکوکاری به سامانه ای دسترسی دارند که در آن سامانه کمک های اعطایی را براساس کد ملی دریافت کننده ثبت می کنند در نتیجه اگر فردی در یک مرکز نیکوکاری کمکی دریافت کرده باشد، امکان رهگیری و مشاهده آن در سایر مراکز نیز وجود دارد.

امانی عنوان کرد: این سامانه نه تنها مانع از سوء استفاده افراد فقیرنما می شود بلکه به عدالت در توزیع اقلام و کمکی های مختلف، منجر می شود که قطع یقین با استمرار و ارتقای این سامانه شاهد ارتقای روز افزون امدادرسانی به محرومان و نیازمندان خواهیم بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مراکز نیکوکاری سهم بالایی در دریافت کمک های مردمی دارند به طوری که طی هشت ماهه سال جاری از مجموع بیش از ۲۱۸ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده، بیش از ۱۰۹ میلیارد و ۳۹۵ میلیون تومان توسط مراکز نیکوکاری جمع اوری شده است.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: عموم مردم نیکوکاری می توانند کمک های خود را از طریق مراجعه به دفاتر کمیته امداد و یا مراکز نیکوکاری به نیازمندان و محرومان اهداء کنند همچنین کد مهربانی #۰۲۸*۸۸۷۷* نیز امکان ارائه کمک به نیازمندان به صورت غیرحضوری را فراهم می کند.

منبع:روابط عمومی کمیته امدا د امام خمینی(ره)

لیلا بیگدلی/قزوین

 

کدخبر: 957290 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟