جمع آوری بیش از ۵۵ میلیارد تومان کمک های مردمی به نفع نیازمندان

به گزارش رکنا قزوین،فرزاد فرهادی در مراسم های جداگانه آغاز بکار مراکز نیکوکاری "دست های مهربان" و "فدک" بیان کرد: مرکز نیکوکاری یک مرکز مردمی است که کار انفاق و  نیکوکاری را در جامعه ترویج می کند تا مردم هرچه بیشتر با این کار مهم آشنا شوند.

وی ادامه داد: مردم باید به این باور برسند که برای نیکوکار بودن نیاز به داشتن مال و ثروت نیست چراکه خداوند سبحان در آیه ۲۸۶ سوره بقره می فرماید هیچ کس را جز به اندازه توانایی هایش تکلیف نمی کنیم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اضافه کرد: وقتی نیکوکاری را از زوایای مختلف می نگریم درمی یابیم که این امر مهم یک کار مردمی است و اگر نهادی مانند کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز در این عرصه حضور دارد، تنها برای ساماندهی کارهاست چراکه هر کاری که با توکل به خدای متعال و با تولیت مردم صورت پذیرد، موفقیتش حتمی است.

وی افزود: مرکز نیکوکاری نمایندگی کمیته امداد امام خمینی (ره) نیست بلکه یک مرکز مردمی و خیریه است که برای فرهنگ سازی انفاق تلاش می کند در واقع باید گفت که مرکز نیکوکاری دفتر پیشخوان نیکوکاری است.

فرهادی عنوان کرد: مرکز نیکوکاری تأسیس شده تا دست ها و دل ها یکی شود و اقشار مختلف مردم در کنار هم جمع واحدی شوند که همه رضای الهی را در خدمت به محرومان جستجو می کنند.

وی تصریح کرد: امروز مرکز نیکوکاری در استان قزوین همچون گذشته با رویکرد تأمین معیشت تأسیس نمی شود بلکه مراکز نیکوکاری تخصصی اشتغال زایی، کارآفرینی و دانش آموزی و فرهنگی را در استان داریم.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان قزوین اظهارکرد: عموم مردم نیکوکار که در حال حاضر فعالیت های مختلف نیکوکارانه دارند، با راه اندازی مرکز نیکوکاری می توانند تلاش خود را منسجم تر و جدی تر کنند چراکه مراکز نیکوکاری با اتصال به نرم افزاری ویژه از امکان رصد و پیگیری کمک ها بهره مند هستند.

وی گفت: در مرکز نیکوکاری خدمت رسانی به نیازمندان توسط مردم انجام می شود یعنی این خود مردم هستند که کمک های مردمی را جمع می کنند و این کمک ها را به دست نیازمندان می رسانند.

فرهادی اعلام کرد: طی هشت ماهه سال جاری در ۱۵۱ مرکز نیکوکاری استان قزوین ۵۵ میلیارد و ۶۸۸ میلیون تومان کمک مردمی جمع آوری شده که از این میزان بیش از سیزده میلیارد و ۶۳۸ میلیون تومان در شهرستان قزوین، بیش از چهار میلیارد و ۸۴۹ میلیون تومان در شهرستان تاکستان، بیش از دوازده میلیارد و ۱۴۹ میلیون تومان در شهرستان بوئین زهرا، بیش از یک میلیارد و ۶۹۶ میلیون تومان در شهرستان آوج، بیش از پانزده میلیارد و ۹۷۹ میلیون تومان در شهرستان البرز و بیش از هفت میلیارد و ۳۷۵ میلیون تومان در شهرستان آبیک بوده است.

وی یادآورشد: مراکز نیکوکاری به شبکه امداد متصل هستند در نتیجه امکان راستی آزمایی و بررسی وضعیت نیازمندان وجود دارد همچنین این مراکز در شبکه ارتباطی امکان مشاهده کمک های دریافتی فرد نیازمند برایشان فراهم است.

در ادامه مرکز نیکوکاری "دست های مهربان" و "فدک" که تخصصی در حوزه زکات است، با حضور امام جمعه دانسفهان، بخشدار دانسفهان و شهردار رامند به بهره برداری رسید.

 

کدخبر: 752528 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟