لزوم شتاب‌دهی به فرایند‌های طرح‌ نهضت ملی مسکن در لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند در جلسه بانک‌ها با بیان اینکه درصد بالایی از مشکل تامین زمین در استان حل شده بر لزوم شتاب‌دهی به فرایندهای بعدی در طرح‌ نهضت ملی مسکن استان تاکید و اظهار کرد: در راستای این هدف ۴کارگروه تشکیل شده که یکی از این کارگروه‌ها تامین منابع مالی این طرح از طریق پرداخت تسهیلات بانکی است.

وی افزود: تاکنون عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن شهری در استان تقریبا ۲۰درصد گزارش شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان خاطرنشان کرد: از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم طرح نهضت ملی مسکن است که با توجه به ضرورت موضوع رئیس محترم جمهوری هر ماه این جلسه را با حضور وزیران و مدیران عامل بانک‌ها برگزار می‌کند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی مناسب شتاب بیشتری به فرایند‌های اجرایی بدهیم. 

وی در ادامه به وضعیت تسهیلات بانکی پروژه‌های حمایتی اشاره کرد و افزود: تعداد ۱۰هزار و هشتصد و هشتاد و هشت واحد تعریف شده که تا‌کنون  ۲هزار و یکصد و چهل و یک واحد توسط بانک‌ها قرارداد منعقد شده است.

دالوند تسریح کرد: در بخش خودمالکی شهری نیز از ۱۰هزار و هفتاد و هشت متقاضی که به بانک‌ها معرفی شده تعداد ۳هزار و هشتاد و پنج فقره عقد قرار داد داشته‌ایم.

وی به پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن در حوزه روستایی اشاره کرد و افزود: حدود ۱۱هزارو هفتصد و بیست و هشت متقاضی به بانک معرفی که با ۷هزار و دویست و پنجاه و شش متقاضی قرارداد منعقد شده است.

معاون استاندار بر لزوم تعیین تکلیف بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات بانکی طرح نهضت ملی مسکن تاکید و بیان کرد: بانک‌ها برنامه زمانبندی خود را در پرداخت تسهیلات بانکی نهضت ملی مسکن ارائه دهند.

وی افزود: مواردی همچون تعداد پرونده، قرارداد‌های منعقده و یا پیشرفت فیزیکی پروژه‌های این طرح که در سامانه ثبت نشده هرچه سریع‌تر به‌روزرسانی شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان 

کدخبر: 956095 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟