شناسایی ۱۵۰ نقطه مستعد حریق در مناطق گرمسیر لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ احمدرضا دالوند در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، به موضوع مدیریت و پیشگیری اطفای حریق اشاره کرد و با بیان اینکه بارش‌های اخیر بستر مناسبی برای این موضوع ایجاد کرده است، افزود: خشک شدن علفزارها در مراتع و جنگل‌ها مستعد آتش‌سوزی است، بنابراین باید اقدامات اولیه جهت پیشگیری از این حوادث انجام شود تا بتوان در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین هزینه آن را مدیریت کنیم.

وی به منظور پیشگیری و مدیریت اطفای حریق، استفاده از سمن‌ها و تشکل‌های مردم نهاد را ضروری دانست و تاکید کرد: برای مدیریت و پیشگیری از اطفای حریق باید از تمامی امکانات دستگاه‌ها و ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد: تیم‌های ویژه منابع طبیعی ۱۵۰ نقاط مستعد حریق در شهر‌های گرمسیری را شناسایی کرده که بر اساس اولویت تمامی امکانات و تجهیزات مورد نیاز برای مدیریت بحران به این‌ مناطق منتقل خواهد شد.

وی در ادامه بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی و توجیهی برای پرسنل فعال در بخش مدیریت پیشگیری و اطفای حریق تاکید کرد و افزود: ارتقای دانش فنی و مهارتی باعث کارآیی نیروهای انسانی در مدیریت حوادث می‌شود.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 896121 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟