وضعیت حاد حاشیه‌نشینی در کوهدشت و دلفان

به گزارش رکنا از لرستان؛ احسان یاوری روز جمعه درپنجمین جلسه هیات اندیشه‌ورزی استان در سال جاری با موضوع حاشیه نشینی و سکونت گاه‌های غیر رسمی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مسائل اجتماعی که امروزه گریبان‌گیراستان شده موضوع سکونت گاه‌های غیررسمی است.

وی به نقش مؤثر حوزه اندیشه‌ورزی در حل مسائل اجتماعی اشاره و بر لزوم همکاری در سطوح مختلف و ارائه خرد جمعی و سیاست‌گذاری این حوزه، تاکید کرد و افزود: لازم است حوزه اندیشه‌ورزی استان در این زمینه تعامل لازم را با دستگاه‌های اجرایی داشته باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان به معضل حاشیه‌نشینی و سکونت گاه‌های غیررسمی در سطح استان، اشاره کرد وگفت: در 2 شهرستان کوهدشت و دلفان این مشکل به‌صورت حاد مشهود است و در این زمینه باید  اقدام های لازم صورت گیرد. شود.

در این جلسه اعضای حوزه اندیشه‌ورزی با ارائه نظرات، راهکارها و پیشنهادها به بررسی و تحلیل در مورد دلایل ایجاد این سکونت گاه‌ها و راه مقابله با آن پرداختند و ضمن اعلام همکاری و حمایت مقرر شد با حضور در تمام جلسه های مرتبط، سیاست‌گذاری و پیشنهادهای خود را برای حل چنین مشکلاتی ارائه کنند.

گفتنی است؛ کارگروه اندیشه‌ورزی در سطح استان به ریاست استاندار و دبیری معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی و در ذیل کارگروه اجتماعی قرار گرفته است.

در این جلسه احکام یک ساله اعضای جدید و قدیم که از سوی استاندار لرستان صادر شده بود توسط معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری  تقدیم اعضا شد.

 

مهدی زکی پور / لرستان

 

کدخبر: 955341 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟