کشف 2 تن مواد مخدر در یک ماه/ 602 مورد کشف سرقت در آبان‌ماه/ 3 میلیارد تومان از مجرمان فضای مجازی به مال‌باختگان عودت داده شد
حجم ویدیو: 25.50M | مدت زمان ویدیو: 00:02:21

به گزارش رکنا از اصفهان؛ نشست خبری پلیس استان اصفهان با حضور فرمانده انتظامی استان و معاونان و خبرنگاران برگزار شد.

سردار حمید علینقیان‌پور فرمانده انتظامی استان اصفهان در این جلسه اظهار کرد: در آبان‌ماه سال جاری 284 نقطه آلوده در سطح استان شناسایی کردیم، از این نظر که این مناطق پاتوق استعمال یا فروش موادمخدر،مرکز فساد، خانه‌های مجردی سارقان بوده که اموال حاصل از سرقت را توزیع می‌کردند یا محل‌های تردد ارازل و اوباش بوده و بعضا مطرح می‌کردند جوانان، بانوان یا کودکان در این مناطق احساس امنیت نمی‌کنند و با شناسایی این‌ها با عملیات مشترک و برخورد قاطع توانستیم این نقاط را پاک کنیم.

پلیس اصفهان3وی افزود: در راستای طرح امنیت محله محور در آبان‌ماه بیش از 700 نفر سارق، اراذل و اوباش و عربده کشان در این محله‌ها دستگیر شدند. همچنین 602 مورد کشف سرقت داشتیم، که در نقاط مختلف شهر انجام شده‌بود و توانستیم در نقاط آلوده سارقان آنها را شناسایی کنیم. بعضا افراد چندین مورد سرقت انجام دادند که بعد از دستگیری به آن اعتراف کردند، که مال کشف و خریدار مال پیدا و اقدام لازم انجام شد.

578 قاچاقچی و فروشنده مواد مخدر دستگیر شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در مدت مذکور 578 نفر قاچاقچی و فروشنده صرف مواد مخدر دستگیر شدند و بالغ بر هزار و 200 نفر معتاد متجاهر در این محله‌ها شناسایی شدند که امنیت محله را به خطر انداختند و فضای نامناسبی را ایجاد کردند. در آبان‌ماه بیش از 173 مورد کلاس آگاه‌سازی جمعی برای شهروندان حاضر در این محلات با همکاری و مشورت معتمدین محلات، اساتید و ورزشکاران برگزار شد که در هر جلسه یکی از مسئولان یا روسای پلیس حاضر شدند. استان اصفهان رتبه بسیار بالایی در مهار جرائم خشن دارد، همچنین آمار بالایی در کشف سرقت و آمار پایینی در وقوع سرقت داریم، در حالی که استان اصفهان سومین استان برزگ کشور است.

پلیس اصفهان4علینقیان  پور با بیان اینکه پلیس فتا رصد دقیق و وسیع فضای مجازی و برخورد با مصادیق مجرمانه با توجه به گستردگی این فضا را دستور کار قرار داده‌است، اضافه کرد: در آبان‌ماه هزار و 952 مورد سایت‌های مجرمانه اعم از کلاهبرداری، فروش مواد مخدر، فروش سلاح و مهمات و سایر مصادیق مجرمانه شناسایی شده‌است که برخورد قضایی لازم با آنها انجام شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: برخوردها با سایت‌های مجرم شامل بستن سایت و احضار فرد خاطی بوده است که در مرحله بعد آسیب دیدگان از سایت‌های مجرم را پیدا کردیم و آنها را دعوت کردیم که تعدادی از آنها شکایت کردند و به بقیه افراد روند شکایت از سایت‌های مجرم را آموزش دادیم و سعی در احقاق حق آنها داشتیم. 844 مورد پرونده قضایی در حوزه فضای مجازی تشکیل شد که این آمار جدا از شکایات رسمی مردمی است. همچنین انجام بازدید و نظارت و آموزش به بیش از 300 واحد صنفی اینترنتی انجام شد که مختص به واحدهای مجاز خرید و فروش در فضای مجازی بود. در مجموع 8 هزار و 351 تماس با پلیس فتا در آبان‌ماه با محوریت مشورت تخصصی و عمومی برقرار شد.

9 باند گسترده سرقت شناسایی شدند

فرمانده انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: در آبان‌ماه صدها مورد کلاهبرداری اینترنتی شناسایی شد و 3 میلیارد تومان از سوی مجرمان اینترنتی به مال باختگان برگشت داده‌شد که به صورت نقدی پرداخت شده‌است و بقیه مبالغ نیز در حال پیگیری است. برخورد با مجرمان فضای مجازی همچون مجرمان برداشت غیرقانونی از حساب و دسترسی غیرقانونی به اطلاعات شخصی افراد در آبان‌ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 63 درصد افزایش یافته است.

پلیس آگاهیوی با اشاره به آمار پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: آبان‌ماه سال جاری 9 باند گسترده سرقت در سطح استان شناسایی شد که دستگیری این باندها در سطح کشور صورت گرفت، زیرا بخش زیادی از سرقت‌ها از سوی سارقان در حال حرکت انجام می‌شود.  همچنین وقوع سرقت نسبت به مدت مشابه سال گذشته 8 درصد کاهش یافته‌است. در خصوص سرقت‌های گسترده نسبت به آبان‌ماه سال گذشته 40 درصد کاهش را شاهد بودیم. همچنین آبان‌ماه 2 هزار و 175 نفر سارق حرفه‌ای دستگیر شدند.

علینقیان‌پور با بیان اینکه پلیس آگاهی به همراه یگان امداد استان گشت‌های ضد سرقت را به پا می‌کنند، گفت: تعداد زیادی دوچرخه به سرقت رفته در کارگاه‌های زیرزمینی با تعویض قطعات بین یکدیگر به عنوان دوچرخه نو فروخته می‌شد که این کارگاه‌ها شناسایی شد. به دلیل اینکه دوچرخه فاقد پلاک است این امر متداول بود که با تحقیق و شناسایی پلیس آگاهی جلوی آن گرفته شد و دوچرخه‌ها به خانواده‌های مال‌باخته برگشت داده‌شد.

طرح برخورد رانندگان حادثه‌ساز آغاز شده است

پلیس اصفهان5وی در خصوص آمار پلیس راه و راهور گفت: در بررسی‌های مشترک پلیس راه و راهور دیده شد آمار تصادفات جرحی و فوتی استان اصفهان نسبت به آمار کشوری، آمار مناسبی است، البته که آمار مطلوبی نیست و ما همه تصادفات و آمارها را نامناسب می‌دانیم، اما آمار نشان دهنده مهار این معضل بزرگ است. درصد بالایی از تصادفات جرحی و فوتی مربوط به 30 کیلومتری ورودی شهرهاست، یعنی زمانی که راننده خسته است و به دلیل اینکه در فاصله 30 کیلومتری شهر تعدادی کارگاه و حاشیه وجود دارد موضوعات خطر آفرین بیشتر است.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تاکید کرد: ما برنامه خاصی برای شعاع 30 کیلومتری ورودی اصفهان و تعدادی از شهرهای استان در نظر گرفتیم و حدود یک هفته است که طرح برخورد با رانندگان حادثه‌ساز آغاز شده است. در یک هفته آغاز این طرح آمار تصادفات جرحی و فوتی کاهشی است که نشان می‌دهد اگر نظارت خود را بیشتر کنیم اقدامات خوبی در راستای کاهش تصادفات انجام می‌شود که امیدوارم روند خوب این 10 روز ادامه یابد و نوروز امسال یک عید بی‌حادثه در خصوص رانندگی و تصادفات داشته باشیم. همچنین پیگیری برای شناسایی و رفع نقاط حادثه‌خیز در دستور کار پلیس و اداره راه است.

کشف 2 تن مواد مخدر در آبان‌ماه

وی با اشاره به آمار پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: کشف بیش از 2 تن مواد مخدر در آبان‌ماه گزارش شده‌است. بخشی از کشف 2 تن مواد مخدر آن هم در یک ماه نشان‌دهنده برخورد ما با متخلفان است، اما نگران‌کننده است. این نشان می‌دهد خانواده‌ها و هم‌وطنان ما باید به این موضوع توجه کنند. ما در کنار کشف مواد مخدر آموزش‌های خاصی را برای خانواده‌ها تدارک دیدیم، همچنین کارشناسان ما در مدارس، مساجد و شوراهای محل حاضر می‌شوند؛ در این راستا در آبان‌ماه 57 دوره آموزشی برای اقشار مختلف برگزار کردیم.

علینقیان‌پور در خصوص پلیس اطلاعات استان اصفهان خاطر نشان کرد: در این بخش علاوه بر شناسایی سارقان شاخص و سابقه‌دار، کشف مقادیر قابل توجه سلاح، دستگیری قاچاقچیان سلاح و مهمات و متهمان متواری که مدت‌ها فراری بودند، بیش از 3 هزار و 450 مورد بازدید از اصناف سطح استان انجام گرفته‌است. همچنین بالغ بر 3 هزار تذکر و اخذ تعهد از اصناف در آبان‌ماه سال جاری انجام شده و 613 واحد صنفی متخلف با حکم قضایی پلمب شدند.

وی با بیان اینکه در پلیس مبارزه با جرائم اقتصادی در آبان‌ماه 292 فقره پرونده مفاسد اقتصادی به صورت شبکه‌ای و گسترده پیگیری شد، اظهار کرد: تعداد پرونده‌های مفاسد اقتصادی نسبت به سال گذشته افزایش 100 درصدی داشته است. همچنین حدود 90 درصد خودروهای شوتی در استان اصفهان متوقف می‌شوند و اجازه تردد به سایر استان‌ها را پیدا نمی‌کنند.

اصفهان /بهمن راعی

کدخبر: 954206 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟