فرهنگ‌سازی ارزش‌ها از مهمترین دغدغه‌های شهدا بود

به گزارش رکنا ازقزوین، سمیه اسمعیلی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه قزوین دیدار کرد.

در این دیدار، اسمعیلی عملکرد بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در دو ساله نخست دولت مردمی سیزدهم را تشریح کرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی گلزارهای شهدای استان قزوین از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید همه مسئولان مربوطه طبق مسئولیت اجتماعی خود در این حوزه ورود جدی داشته باشند.
این مقام مسئول افزود: بنیاد یک بار همه گلزارهای شهدا را ساماندهی کرده اما به دلیل گذشت زمان و شرایط آب و هوایی، سنگ مزار شهدا دچار آسیب شده و نیازمند ساماندهی مجدد است.
اسمعیلی ادامه داد: در ساماندهی گلزارهای شهدا باید دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و شهرداری‌ها در تخصیص اعتبار نگاه ویژه‌ای داشته باشند تا این مهم به نحو مطلوبی انجام شود.
وی با اشاره به فرهنگ ایثار و شهادت گفت: باید همه دستگاه‌ها یک درصد از اعتبارات تخصیص یافته خود را در نهادینه کردن این فرهنگ هزینه کنند که این مهم در حد مطلوب انجام نمی‌شود و باید روند هزینه‌کرد آن اصلاح شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین همچنین مطالبی پیرامون روند واگذاری زمین به ایثارگران، برق‌رسانی به گلزارهای شهدای روستا و به‌روزرسانی پرداخت هزینه‌های درمان به جامعه ایثارگران بیان کرد.
وی ثبت و ضبط ۶۱۶ مورد خاطرات خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان، برگزاری یک‌هزار و 985 یادواره و مراسم جهت بزرگداشت شهدا با رویکرد مردمی‌سازی و بهره‌مندی از توان‌مندی‌های تشکل‌ها و هیئت‌های مذهبی و ظرفیت‌های مردم، اعزام دوهزار و ۲۱۹ ایثارگر به اردوهای زیارتی و سیاحتی، اعزام ۲۶۵ ایثارگر به عتبات عالیات برای نخستین بار، برگزاری اردوهای یک‌روزه در مؤسسه ایثار قزوین و راه‌اندازی خانه خلاق و عقد تفاهم‌نامه با مراکز رشد دانشگاه استان قزوین در جهت حمایت از دانش‌پژوهان و سرآمدان را از جمله اقدامات فرهنگی بنیاد در دولت سیزدهم برشمرد.
اسمعیلی تولید مستند فاخر بدون حکم در ۳ قسمت با روایتی متفاوت از سیره و منش شهید حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد و مستند ۳ قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش‌آفرینی مادران گران‌قدر شهدا، ساخت کلیپ‌ها و نماهنگ‌های متعدد با موضوع شهدای استان قزوین از جمله شهیدان رجایی، بابایی و لشگری، شهدای خلبان و شهدای مدافع حرم، تولید ۴ قطعه ویدئو سرود با موضوع مادران شهدا و شهدای مدافع حرم و سردار سلیمانی و آزادگان، تألیف و رونمایی از کتاب‌های مختلف با موضوع ایثار و شهادت، برگزاری هفتمین کنگره بین‌المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه‌های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش‌آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا را از دیگر اقدامات بنیاد عنوان کرد.
این مقام مسئول گفت: توجه و تقویت بنیه علمی 650 دانش‌آموز و  یک‌هزار و ۷۹۰ دانشجوی شاهد و ایثارگر با تخصیص اعتبار و حمایت مالی از این عزیزان، پرداخت ۳ هزار و ۵۴ میلیارد ریال وام مسکن به یک‌هزار و ۲۵۳ نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران جهت حل مشکل خانه‌دار شدن قشر معظم جامعه و دیدار با 12 هزار و 876 نفر از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در قالب اجرای طرح سپاس به‌منظور احوال‌پرسی، دل‌جویی، تجلیل و تکریم، برقرار ارتباط عاطفی، رفع مشکلات و ارائه خدمات به جامعه ایثارگران از اقدامات دیگر بنیاد در دولت مردمی سیزدهم است.
در ادامه عابدینی ضمن قدردانی از زحمات مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در ارائه خدمات به جامعه ایثارگران، مطالبی پیرامون اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد.

 

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 952647 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟