شوق زندگی چتر حمایتی دادستانی برای حمایت از کودکان و زنان آسیب دیده در گلستان

به گزارش رکنا ازگلستان؛ محمود اسپانلو در جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی گفت: تمام فعالیت‌های قضایی، حمایتی و اجتماعی و ظرفیت‌های دستگاه‌های متولی در حوزه کودکان و زنان مانند کمیته امداد امام(ره)، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و انتظامی با نظارت دادستانی در قالب این مجتمع متمرکز می‌شود.

 دادستان مرکز استان گلستان با بیان اینکه با توجه به تجربه موفق استان خراسان رضوی این مجتمع جهت تمرکز اقدامات حمایتی در شناسایی و کاهش اسیب‌های اجتماعی ایجاد شده است، افزود: ۲ شعبه دادسرای گرگان شامل شعبه سرپرستی و شعبه دادیاری در این مجتمع مستقر و تمام پرونده‌های مربوط به اسیب‌های احتماعی در حوزه کودکان و زنان که نیازمند حمایت هستند با کمک نهاد‌های همکار پیگیری و مرتفع شود

وی گفت: یک نماینده از تمام دستگاه‌های حمایتی استان، خیران و مددکاران اجتماعی نیز در این مجتمع مستقر می‌شوند تا به صورت متمرکز اقدامات مورد نیاز برای حمایت از مراجعان به این مرکز را، انجام دهند.

اسپانلو ادامه داد: کودکان کار، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست و کودکان بازمانده از تحصیل محور اصلی اقدامات این مجتمع خواهند بود و تلاش می‌کنیم با کمک نهاد‌های حمایتی سطح زندگی افراد اسیب دیده را ارتقا دهیم.

 دادستان مرکز استان گلستان ادامه داد: با کمک خیران و دستگاه‌های متولی مهارت‌های اجتماعی، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای هم در این مرکز با استفاده از تجربیات خانه‌های فرهنگ شهرداری گرگان در این مرکز دنبال خواهد شد.

 جلسه هماهنگی برای راه‌اندازی مجتمع شوق زندگی با حضور مدیران کل نهاد‌های حمایتی و شهردار گرگان در دفتر دادستان برگزار و آخرین اقدامات برای راه‌اندازی این مجتمع بررسی شد

زواریی/گلستان

کدخبر: 952601 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟