اظهارات معاون دادستان خرم آباد درباره دستگیری یک خانم ورزشکار

به گزارش رکنا از لرستان؛ روز جمعه برخی رسانه‌های معاند و کانال‌های مجازی از دستگیری فردی به نام «معصومه سلیمانی» کشتی‌گیر، مربی و داور خبر داده و عنوان کردند این فرد به خاطر انتشارعکس خود در کنار مزار نیکا شاکرمی به زندان و ۵۰ میلیون تومان جریمه نقدی محکوم شده است.

 

این رسانه ها اتهام منتسب به این فرد از سوی دادسرا را «تحریک به ارتکاب اعمال خشونت‌آمیز در بستر فضای مجازی» عنوان کردند.

 

همتی معاون دادستان خرم آباد با بیان اینکه تاکنون حکمی علیه نامبرده اجرا نشده، گفت :این فرد بیستم اردیبهشت امسال به جرم تبلیغ علیه نظام و برای انجام تحقیقات توسط شعبه بازپرسی بازداشت شد.

 

همتی با بیان اینکه سبک‌ترین قرار تأمین برای این فرد صادر شده بود، افزود: معمولا برای جرائم مهم امنیتی، متهم یا بازداشت موقت و یا وثیقه گذاشته می‌شود، اما برای این خانم به خاطر شرایط اجتماعی، کفالت که سبک‌ترین قرار تأمین بوده، صادر شد.

 

معاون دادستانی خرم‌آباد گفت: نامبرده پس از ۲ روز کفیل خود را به دادسرا معرفی کرد و روز ۲۳ اردیبهشت از زندان آزاد شد.

 

 همتی با بیان اینکه این فرد در حال حاضر خارج از زندان است و هیچ پرونده‌ای جهت اجرا تا این لحظه به دادسرا ارسال نشده است، افزود: تا این لحظه حکمی مبنی بر اجرای محکومیت خانم سلیمانی صادر نشده است.

 

وی تصریح کرد:  این فرد به دلیل سلسله اقدامات تبلیغی علیه نظام متهم است و اتهام وی صرفا به انتشار عکس با قبر مرحومه نیکا شاکرمی نبوده است.

 

 همتی گفت: اردیبهشت ماه کیفر خواست خانم معصومه سلیمانی صادر و به دادگاه  برای صدور رأی فرستاده شد، پس از صادر شدن، رأی وارد مرحله تجدیدنظر شده و پس از قطعی شدن، حکم جهت اجرا به دادسرا ارسال می‌شود که تا این لحظه چنین حکمی به دادسرای خرم‌آباد فرستاده نشده است.

 

مهدی زکی پور/ لرستان 

کدخبر: 951564 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟