آسیب‌شناسی حوزه مد و لباس لرستان در دستور کار قرار گیرد/ تأکید بر برگزاری جشنواره

به گزارش رکنا از لرستان؛ اعظم روانشاد در اولین جلسه کارگروه ساماندهی مد و لباس، اظهار کرد: حوزه مد و لباس یکی از مهمترین حوزه‌های فرهنگی و فرهنگ عمومی است که در این زمینه لازم است، آسیب‌شناسی دقیق و مناسبی صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: در این راستا برگزاری جشنواره‌های مد و لباس یک اقدام مهم جهت نهادینه کردن فرهنگ حجاب و عفاف است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ادامه داد: برگزاری چنین رویدادهایی باعث می‌شود به سمت امنیت پایدار در این حوزه حرکت کنیم و بین سلیقه دو قشر مذهبی و غیرمذهبی و تفاوت بین زیبایی و پوشش، تعادل ایجاد کنیم.

روانشاد خاطرنشان کرد: ایجاد پیوست فرهنگی در این حوزه باید در دستور کارگروه مد و لباس قرار بگیرد.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین ظرفیت‌های این کارگروه تولید محتوی و تولید محصول در این زمینه و لازم بوده که در این زمینه نیز فراخوانی جهت شناسایی ایده‌ها، طرح‌ها و ... در بین جامعه فرهنگی، هنری، رسانه‌ای و ...است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان ضمن تأکید بر برگزاری مستمر جلسات این کارگروه و تدوین تقویم اجرایی، خواستار استفاده از ظرفیت‌های نخبگان، اساتید دانشگاه و ...در این کارگروه شد.

رضا نیازی معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان نیز در این جلسه گفت: لازم است که با توجه به ظرفیت‌های زیست‌بوم استان و خط‌مشی‌هایی که از سوی ستاد ساماندهی مد و لباس ارائه می‌شود، بومی‌سازی صورت بگیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا می‌توانیم از برخی نمادها و المان‌های استان که با فرهنگ و هنر این استان، هم‌خوانی دارد در طراحی مد و لباس استفاده کنیم.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان ادامه داد: لازم است که در این حوزه از ظرفیت‌هایی مانند نمایشگاه‌های فصلی و نمایشگاه دائمی استفاده کنیم تا موضوع ساماندهی مد و لباس به نحو ملموسی در جامعه، گسترش یابد.

نیازی خاطرنشان کرد: در این حوزه نباید از قدرت رسانه و فرهنگ مصرف‌گرایی غافل شد زیرا جنگ نرم در این حوزه پدیده‌ای غیرقابل‌چشم‌پوشی است و باید با قدرت فرهنگ، هنر و داشته‌های خودمان آن را، جایگزین کرد.

وی اضافه کرد: با افتتاح دفتر انجمن مد و لباس نیز هم‌افزایی و هماهنگی بهتری در این زمینه صورت می‌گیرد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد لرستان بر ضرورت تهیه بانک اطلاعات فعالان و تولیدکنندگان حوزه مد و لباس، بر اعلام فراخوان جهت برگزاری جشنواره مد و لباس تأکید کرد.

نیازی بیان کرد: لازم است سایر دستگاه‌هایی که با این حوزه مرتبط هستند یا در این زمینه فعالیت دارند، به‌عنوان عضو مهمان در این کارگروه دعوت شوند.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 947561 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟