جذب ۹۰ پزشک متخصص در مراکز درمانی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ بهرام دلفان در مراسم ورود متخصصین جدیدالورود به سیستم درمانی لرستان، اظهار داشت: یکی از دغدغه‌های استان‌های کم‌ برخوردار کمبود پزشک عمومی و متخصص است که علی‌رغم آموزش و تربیت این همه متخصص، بازهم با کمبود نیروی عمومی و تخصصی پزشکی مواجهیم که از گلایه‌ها و انتظارت مردم و بازدیدهای به‌عمل‌آمده می‌شود به آن پی برد.

وی افزود: همواره دانشگاه به دنبال جذب تخصص و شرایط ماندگاری آنها است که حرف نهایی را در این قضیه منابع مالی و درآمدها می‌زنند که با برنامه‌های طراحی شده باتوجه‌به اصل صرفه‌جویی، به دنبال افزایش درآمدهای دانشگاه هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تصریح کرد: خدمتگزاری به مردم در عرصه سلامت وظیفه ما است و هیچ التزامی بالاتر از خدمت به بیماران و تأمین سلامت جامعه نیست، لذا باتوجه‌به مسئولیت خطیر متخصصین در درمان بیماران به دنبال ایجاد بستری مناسب برای ارتقا امور رفاهی و تسهیلات متناسب برای پزشکان متخصص هستیم.

دلفان، بیان داشت: ۶۸ متخصص در رشته‌های تخصصی پزشکی از قبیل آسیب‌شناسی، ارتوپدی، پوست و مو، داخلی، عفونی، قلب، نورولوژی، بیهوشی، پزشکی هسته‌ای، جراحی عمومی، جراحی مغز و اعصاب، اورولوژی، روانپزشکی، زنان و زایمان، طب اورژانس، طب فیزیکی، اطفال، گوش و حلق و بینی در مراکز درمانی استان توزیع خواهند شد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون نیز ۱۲ نیروی تخصصی به‌صورت موردی و ۱۰ متخصص دیگر نیز به‌صورت تمدید طرح جذب شده‌اند که در مجموع تا کنون ۹۰ نیروی تخصصی در سال جاری جذب و در مراکز درمانی مشغول خدمت به مردم هستند.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 947220 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟