حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان تکلیف همگانی است

به گزارش رکنا از لرستان؛ حجت الاسلام بهروز شمسی فر در خطبه های نماز جمعه ۱۲ آبان در مصلای شهرستان خرم‌آباد بیان کرد: آمریکا در نیم قرن گذشته در کشورهای ویتنام، ژاپن، عراق، سوریه، افغانستان، فلسطین و اوکراین با راه اندازی جنگ مرتکب جنایت شده است.

وی به دخالت های دولت آمریکا در امور داخلی کشور ایران پرداخت و تصریح کرد: حمایت از رژیم فاسد پهلوی، تحریک صدام به راه اندازی جنگ تحمیلی هشت ساله علیه ایران، ترور مسوولان کشوری توسط منافقان، ترور دانشمندان هسته ای توسط رژیم غاصب اسرائیل با حمایت آمریکا، تحریم همه جانبه علیه ملت ایران، جلوگیری از برگشت پول و سرمایه کشور، طراحی و حمایت از ناامنی و آشوب، تشکیل گروه‌های تروریستی تکفیری و داعش، ترور سردار سلیمانی، ساقط کردن هواپیمای مسافربری گوشه‌هایی از ظلم آشکار دولت آمریکا به ملت ایران بوده است.
امام جمعه موقت خرم‌آباد با حمایت از عملیات طوفان الاقصی توسط جوانان فلسطین تاکید کرد: این عملیات یک دفاع مردمی است که ۷۵ سال تحت سخت ترین جنایت ها قرار دارند.

حجت الاسلام شمسی فر اضافه کرد: سرزمین مردم فلسطین اشغال شده، خانه های آنها را ویران و بر روی آن شهرک سازی می کنند و از کمترین حقوق اولیه زندگی و امکاناتی چون آب، برق و بهداشت و درمانی بهره مند نیستند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موفقیت و پیروزی جوانان حماس در عملیات طوفان الاقصی اشاره کرد و افزود: عبور از لایه های امنیتی گنبد آهنین با تجهیزات مستحکم و دوربین های پیشرفته، گریز از ماهوراه و غافلگیری اسرائیل و حامیان غربی موجب خشم و روی آوردن به جنایت جنگی و کشتن کودکان و زنان شده است.

امام جمعه موقت خرم‌آباد ادامه داد: دولت های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بدانند با حمایت خود در این جنایت و نسل کشی شریک هستند.
وی در پایان با انتقاد از سکوت دولت های اسلامی در برابر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: دولت های اسلامی حداقل تحرک نشان دهند و با قطع رابطه سفیر اسرائیل را اخراج کنند که اگر این حمایت انجام نشود از طرف جامعه مسلمانان لکه ننگی تا ابد بر پیشانی آنها خواهد ماند.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 942782 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟