لزوم فعالیت‌های تعلیم و تربیت همراه با پیوست فرهنگی/احداث دارالقرآن مرکزی در خرم‌آباد

به گزارش رکنا از لرستان؛ احسان یاوری روز چهارشنبه در هشتمین جلسه شورای آموزش‌ و پرورش استان، به اهمیت این شورا به منظور توسعه زیرساخت‌ها و برآوردن نیازهای فرهنگی استان اشاره کرد و تاکید کرد: بهره‌گیری از خرد جمعی و استفاده همه از ظرفیت‌ها برای برون‌رفت از مشکلات تعلیم و تربیت ضروری است. 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان با بیان اینکه آموزش و پرورش به عنوان اصلی‌ترین نهاد اجتماعی، می‌تواند با تربیت نیروهای ماهر و مستعد، در توسعه همه جانبه استان نقش به‌سزایی ایفا کند، بیان کرد: مدارس زمینی بکر برای پرورش استعدادها و تربیت نیروی انسانی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی هستند. 

وی با اشاره به رویکرد دینی و انقلابی در فعالیت آموزش و پرورش تاکید کرد: فعالیت‌هایی که در نظام تعلیم و تربیت صورت می‌گیرد باید پیوست فرهنگی داشته باشند تا در جامعه اثرگذار باشد. 

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه هویت‌بخشی به نسل جوان یکی از اهدافی است که مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند، افزود: هویت‌بخشی برمبنای بوم، شرایط اجتماعی و حتی اقتصادی استان باید در دستور کار شورای آموزش و پرورش استان قرار بگیرد. 

در این جلسه مجوز هنرستان شبانه‌روزی شهرستان نورآباد، ساخت دارالقرآن مرکزی خرم‌آباد از سوی اداره کل نوسازی استان، اجرای مدل هویت ایرانی اسلامی مبتنی بر مقوله تربیت آموزش و پرورش، مصوب شد، همچنین مسائل و مشکلات مربیان طرح امین در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت.

 

مهدی زکی پور / لرستان

کدخبر: 942374 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟