سمنان شاگرد اول صادرات کنسانتره میوه در کشور

به گزارش رکنا از سمنان، با توجه به سطح کشت مناسب محصولات باغی نظیر انگور، سیب، آلبالو و گیلاس در استان سمنان این استان به لحاظ تولیدات محصولات باغی در وضعیتی مناسب قرار دارد.

11117

استفاده از این محصولات به شکل های مختلف نظیر تازه خوری، تولیدکمپوت و آب میوه، خشکبار میوه و کنسانتره می تواند مورد توجه قرار گیرد. یکی از بیشترین موارد مصرف در خصوص این محصولات استفاده به صورت کنسانتره می باشد.

مدیر تعاون روستایی استان سمنان گفت: میزان صادرات کنستانتره میوه از کارخانه کنستانتره میوه شاهرود در سال گذشه بالغ بر هزار و  ۵۶۰ تن به ارزش تقریبی ۳۰ میلیارد تومان  به کشور‌های روسیه و ترکیه صادر شد.

محمد علی خالقی افزود: صادرات محصولات کنسانتره شامل سیب، خرما، انگور سفید و انگور قرمز در سی و یک محموله در سال گذشته انجام گرفته است.

وی ارزش دلاری صادرات کنسانتره در سال گذشته را بالغ بر یک میلیون دلار اعلام کرد و گفت: با مقایسه این میزان صادرات و ارزآوری نسبت به سایر استان های کشور، سمنان توانست رتبه نخست در بخش صادرات و تجارت خارجی در بخش محصولات کنسانتره میوه را به خود اختصاص داد.

خالقی همچنین گفت: در ۶ ماه نخست امسال هم هزار و ۶0 تن کنستانتره انواع میوه مانند انگور سیاه، انگور سفید، سیب و خرما به ارزش ۶۰۰ هزار دلار به مرحله صادرات رسید و با ادامه روند امیدواریم در این خصوص بتوانیم نسبت به سال گذشته ارقام بالاتری را کسب نماییم.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 940856 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟