گانگستر بازی شکارچیان غیر مجاز در شاهرود

به گزارش  رکنا از سمنان،  مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت : بر اساس دریافت گزارش از حضور یک اکیپ از شکارچیان غیر مجاز در منطقه پناهگاه حیات وحش خوش ییلاق برای رسیدگی، به همراه سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شاهرود به محل اعزام شدند.

بهرامعلی ظاهری افزود:  به منظور شناسایی و دستگیری شکارچیان متخلف محیط بانان اعزامی در قالب دو گروه در خروجی های پناهگاه کمین کردند .

وی افزود : حدود ساعت ۱۰ شب چهار نفر با دو دستگاه موتورسیکلت و در حالیکه سرنشینان هر دو موتور سلاح در دست داشتند شناسایی شدند و به آنها فرمان ایست داده شد .

به گفته ظاهری ، شکارچیان بی توجه  به علائم هشدار و فرمان ایست مأمورین متواری شدند و در حین فرار  یکی از موتورسیکلت‌ها واژگون و یکی از متخلفان دستگیر شد. اما  فرد مسلح متواری شد و حین فرار اقدام به تیراندازی به سمت مأمورین کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان سمنان گفت: از داخل خورجین موتور، لاشه تازه شکار شده ۳ راس گوسفند وحشی (یک راس قوچ و یک رأس میش) به علاوه ٢٩ تیر فشنگ گلوله کشف  شده است.

ظاهری با اشاره به معرفی متخلف به مراجع قضایی گفت: سه شکارچی دیگر هم شناسایی شده و تحت تعقیب قضایی قرار گرفتند و با توجه به تمرد و تیراندازی به سوی ضابطین دادگستری و قلع و قمع حیات وحش، این پرونده به صورت ویژه در دست پیگیری است.

78676

منطقه حفاظت شده خوش ییلاق از نخستین مناطق مورد حفاظت در کشور بوده که از سال ۱۳۵۱ منطقه حفاظت شده اعلام شد و از سال ۱۳۶۴ به عنوان پناهگاه حیات وحش تغییر یافته است.

"خوش ییلاق" در شمال شرقی شهرستان شاهرود واقع شده به دلیل وجود چشم اندازهای متفاوت طبیعی و تنوع اکوسیستمی شامل جنگل، کوهستان، مرطوب خزری، دشت خشک و بیابانی تنوع زیستی ویژه و ارزشمندی دارد و از بی نظیرترین پناهگاه های حیات وحش ایران است.

حسن رستم زاده/سمنان

 

کدخبر: 936804 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟