«اضافه ساخت مازاد بر پروانه» در راس تخلفات ساختمانی اصفهان

به گزارش رکنا از اصفهان؛غلامعلی فیض‌الهی با بیان اینکه در پنج ماه نخست امسال آرای تخریب کمیسیون ماده 100 چهار درصد کاهش یافته است، گفت: رسیدگی به پرونده‌های تخلفات امروزه در این کمیسیون به‌روز شده است.

او اضافه کرد: در شش ماهه ابتدای ۱۴۰۲ به ترتیب اضافه ساخت مازاد بر پروانه با تعداد ۱۰۹۶ رأی، تبدیل وضعیت ساختمان به تعداد ۶۴۶ رأی، احداث بالکن در گذر مازاد بر پروانه با تعداد ۴۲۶ رأی و کسری پارکینگ با تعداد ۲۷۷ بیشتر تخلفات ساختمانی شهر اصفهان را شامل شده است.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: همچنین احداث بنا بدون پروانه مازاد بر تراکم با تعداد ۲۳۰ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پایان کار با تعداد ۲۰۸ رأی، احداث بنا بدون پروانه در حد تراکم مجاز با تعداد ۱۹۴ رأی، احداث سقف و طبقه مازاد بر پروانه با تعداد ۱۲۴ رأی، اضافه ساخت مازاد بر پروانه ناشی از پر شدن عقب‌نشینی با تعداد ۷۵ رأی و اضافه ساخت مازاد بر پروانه حاصل از پیش‌روی ساختمان با تعداد ۴۷ رأی از دیگر تخلفات ساختمانی در نیمه نخست امسال است.

او با بیان اینکه سال ۱۳۲۴ برای نخستین‌بار برای تخلفات ساختمانی مجازات معین شد و با انجام اصلاحات سال ۱۳۴۵ ماده ۱۰۰ قانون شهرداری تصویب شد، ادامه داد: با تصویب این قانون شهرداری‌ها مجاز به جلوگیری از بروز مخاطرات ساخت‌وساز ساختمان‌های دارای تخلفات در محدوده و حریم شهرها شدند.

مدیر کمیسیون‌های ماده ۱۰۰ شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه بیش از هر چیزی باید به مسائل ایمنی تکیه کرد و در بحث کنترل ساختمان دقت بیشتری داشت، ادامه داد: از شهروندان درخواست دارم «شخصا» پیگیر پرونده‌ای خود در این کمیسیون باشند و تحت هیچ شرایطی پرونده خود را به واسطه‌ها یا دیگر افراد غیر ذی‌نفع واگذار نکنند.

بهمن راعی/ اصفهان

 

کدخبر: 936110 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟