برای ستای مبارزه با مواد مخدر دوره های آموزشی باید تخصصی و کارشناسانه و  ستمر و مداوم برگزار گردد.

به گزارش رکنا از هشترود؛    معاونت برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار شهرستان هشترود در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، ضمن اشاره به آثار زیان بار مواد مخدر و اعتیاد ، آن را زمینه ساز بسیاری از ناهنجاری ها دانست گفت: این معضل علاوه بر اینکه امنیت جامعه را به مخاطره می اندازد ، باعث عدم پیشرفت و توسعه جوامع نیز می گردد.

جواد شتاوی وش   با تاکید بر رویکرد اجتماعی نمودن مبارزه با مواد مخدر افزود: قطعا نمی توان برخورد سلبی را تنها راهکار مبارزه با مواد مخدر دانست، بنابراین لازم است اقناع سازی و آگاه سازی به شکل وسیع و مستمر برای اقشار جامعه صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در راستای مبارزه با مواد مخدر دوره های آموزشی باید هم تخصصی و کارشناسانه باشد و هم مستمر و مداوم برگزار گردد تا در پایان این دوره ها معتادان به باور عمیق ترک اعتیاد و تغییر و تحول اساسی در روح و جسم خود برآیند.

شتاوی وش  اظهار داشت: متاسفانه برخی از افراد و جوانان نیز برای متفاوت بودن و تغییر جایگاه اجتماعی خود قصد انجام کارهایی را دارند که شاید با عرف و جامعه ما همخوانی نداشته باشد لذا سیگار کشیدن دختران و پسران جوان در انزار عمومی نیز یکی از این کارهاست، که این روزها در جامعه مشاهده می‌کنیم و کم کم به امر طبیعی تبدیل می‌شود.

وی یکی از دلایل عمده این امر را کمرنگ شدن ارزش‌ها و باورهای اعتقادی و سنتی دانست و گفت: دستگاه های مرتبط باید راهکارهای مناسب برای آگاه سازی جهت پیشگیری را بصورت جدی اجرا نمایند.

اسماعیل رحیمی / هشترود 

 

 

 

 

 

کدخبر: 933616 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟