در ۶ ماهه نخست امسال مردم و خیرین ۱۱۷ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کردند

به گزارش رکنا از چهارمحال و بختیاری :

جاسم محمدی گفت: در حال حاضر ۴۳ هزار و ۳۰۰ خانواده تحت پوشش خدمات کمیته امداد امام خمینی (ره) در این استان قرار دارند که به لحاظ جمعیتی بیش از ۹۹ هزار نفر  می باشند البته این آمار شناور بوده که ماهانه تغییر می‌کند چراکه خودکفایی یا فوت افراد و تولد فرزند جدید در خانواده‌ها در این موضوع تأثیر گذار است.

وی افزود: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مسیر هدایت شغلی، اشتغال‌زایی مددجویان را دنبال می‌کند که  بدنبال آن خانواده‌هایی که ایجاد شغل جدید از لحاظ سلامتی جسمی، سن و… دارا باشند شناسایی و سپس اقدامات انجام می‌شود. در همین رابطه ۵۰ درصد افراد تحت پوشش را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند که آنها در حوزه مشاغل خانگی و اقتصاد خرد قرار گرفته اند تا به‌ راحتی هم به فرزند پروری بپردازند و هم درآمد کافی داشته باشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تصریح نمود که ۴۰۰ واحد مسکن مددجویی تا پایان سال به مددجویان واگذار می شود که  تفاهم‌نامه احداث ۴۰۰واحد مسکن مددجویی با قرارگاه جهادی امام حسن مجتبی (ع) منعقد شده که از ابتدای امسال تاکنون ۲۵۰ واحد از این مجموع تکمیل شده که مابقی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد. و ۱۷ واحد مسکن مددجویی نیز از پروژه‌های مشارکتی با سپاه پاسداران در سطح استان چهارمحال و بختیاری افتتاح شده است. و نیز تعداد ۱۸۱ واحد مسکن تا پایان شهریورماه به مددجویان دارای شرایط واگذار می‌شود که با مشارکت بنیاد علوی و بنیاد مسکن احداث شده‌ است.

وی افزود:  در خرداد ماه سال جاری جشن خودکفایی ۲ هزار نفر از مددجویان برگزار شد که از یک سال و نیم گذشته تاکنون ۴ هزار نفر از چرخه حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) خارج شدند و تا پایان سال برنامه‌ریزی برای خروج ۲ هزار نفر دیگر نیز برنامه ریزی شده است.

محمدی با اشاره به راه‌اندازی سامانه حیات کمیته امداد امام خمینی (ره) اذعان داشت: خارج از شرایط امداد نمی‌توان وام پرداخت کرد اما دهک سنجی از طریق کد ملی صورت می‌گیرد و حداکثر ۵ هزار و ۲۵۰ نفر از افراد دهک‌های یک تا پنج غیر تحت پوشش کمیته امداد هم می‌توانند از تسهیلات تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به‌صورت قرض‌الحسنه بهرمند شوند.

وی افزود: در بخش صدقات، زکات، ایتام و محسنین و جشن عاطفه‌ها در سال ۱۴۰۱ با ۳۰ درصد افزایش، ۱۹۳ میلیارد تومان کمک به خانواده کمیته امداد شد و در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، مردم و خیرین ۱۱۷ میلیارد تومان به کمیته امداد امام خمینی (ره) کمک کردند.

پریسا مصیبی دهکردی- چهارمحال و بختیاری

کدخبر: 933240 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟