شاغل شدن ۸۰۰ مددجوی کمیته امداد در استان اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با اشاره به اشتغال ۸۰۰ مددجوی تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل، گفت: برای فراهم کردن زمینه اشتغال این تعداد مددجو ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال‌زا و کم‌بهره پرداخت شده است.

علیرضا حسین نژاد با بیان اینکه در سال جاری ۲ هزار و ۲۰۰ فقره پرونده متقاضیان اشتغال برای بهره ندی از تسهیلات مناسب به بانک‌های عامل استان معرفی شد، افزود: امیدواریم با پرداخت تسهیلات زمینه اشتغال آن‌ها فراهم شود.

وی ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، پرداخت تسهیلات اشتغال و خودکفایی و نظارت بر طرح‌های اجرا شده را از جمله فعالیت‌های مهم کمیته امداد در خوداتکایی خانواده‌های نیازمند ذکر کرد و گفت: بیشترین اشتغال مددجویان استان در بخش دامداری، قالیبافی، کشاورزی و خدمات بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل افزود: امسال قرار است با پرداخت ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال برای هفت هزار و ۳۰۰ نفر در نقاط مختلف استان اردبیل فراهم شود.

حسین نژاد با بیان اینکه همکاری و تعامل بانک‌های عامل موجب اشتغال مناسب و پایدار مددجویان می‌شود، افزود: همکاری مستمر بانک‌های عامل موجب رفع مشکلات نیازمندان خواهد شد تا آن‌ها در مسیر توانمندسازی و خودکفایی قرار گرفته و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته در مجموع با پرداخت سه هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال تسهیلات زمینه اشتغال پنج هزار و ۴۰۰ نفر فراهم شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل با بیان اینکه اوایل مهرماه امسال جشن خودکفایی ۲ هزار مددجو در اردبیل برگزار می‌شود، افزود: امیدواریم با مشارکت گسترده خیرین و آحاد مختلف جامعه در طرح‌های حمایتی کمیته امداد، فقر و محرومیت از استان ریشه‌کن شود.

حسین نژاد رفع موانع فضای کسب و کار، بازاریابی و فروش تولیدات مددجویان و ایجاد بازار کار مناسب را در توانمند سازی و خوداتکایی خانوار‌های تحت حمایت بسیار مهم دانست و افزود: این نهاد همچنان نیازمند یاری و کمک‌های مردم و خیرین برای رسیدگی به امور فقرا و نیازمندان استان است تا بخشی از نیاز‌ها و مشکلات اساسی آن‌ها مرتفع گردد.

وی گفت: مردم و خیرین می‌توانند با شماره‌گیری کد آنی پرداخت #۰۴۵*۸۸۷۷* و یا از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۳۰۵۵۲ نزد بانک ملی به نام کمیته امداد استان اردبیل به آسانی کمک‌های خود را به دست خانوار‌های بی‌بضاعت استان برسانند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اردبیل اضافه کرد: برای آشنایی از نحوه کمک‌رسانی به محرومان جامعه سامانه پیامکی ارتباط مردمی ۳۰۰۰۳۳۳۳۴۵ این نهاد نیز در اختیار مردم و نیکوکاران قرار دارد.

 

کدخبر: 928863 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟