کشاورزان هزار جلفایی در بشاریات پس از چند دهه به توافق رسیدند

به گزارش رکنا ازقزوین، رضا محمدی دستجردکی دراین خصوص اظهار کرد: نحوه تقسیم حق آبه کشاورزی، اختلاف نظر در حد و مرز زمین های کشاورزی و راه دسترسی به مزارع و باغات از مهم ترین مشکلات روستاها می باشد که این اختلاف نظر ها در برخی از موارد به درگیری و نزاع دسته جمعی منتهی می شود.

وی ادامه داد: به همین منظور باید با استفاده از ظرفیت دستگاه های اجرایی و قضایی و همراهی معتمدین و ریش سفیدان روستا ها برای حل این مشکلات اقدام کرد تا ضمن جلوگیری از ورود پرونده های جدید به مجموعه قضایی زمینه صلح و سازش در روستاها را فراهم کرد.

محمدی دستجردکی اضافه کرد: روستای هزار جلفا در بخش بشاریات شهرستان آبیک ظرفیت خوبی در حوزه کشاورزی داشته و نقش موثری در توسعه اقتصادی بخش و شهرستان دارد.

رییس حوزه قضایی بشاریات بیان کرد: معضلی که پیش از انقلاب دامنگیر این روستا بوده اختلاف نظر بر سر حق آبه بین کشاورزان می باشد که در سال های اخیر با افزایش تنش ها به درگیری و نزاع دسته جمعی ختم شده است.

وی افزود: به همین منظور در راستای جلوگیری از تضییع حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم و حل و فصل اختلافات از طریق مصالحه و سازش ضمن دعوت از بخشدار بشاریات، طرفین دعوی، معتمدین و مسوولین محلی بخش جلسه ای خارج از وقت اداری تشکیل و پیشنهادات طرفین بررسی شد و نهایتا پس از 4 ساعت بحث و گفتگو طرفین در خصوص نحوه استفاده از حق آبه توافق کردند.

محمدی دستجردکی در پایان خاطر نشان کرد: با توافق نامه ای که در این جلسه تنظیم و به امضا حاضرین رسید مشکل حق آبه کشاورزان پس از چند دهه حل و فصل شد.

منبع : روابط عمومی دادگستری کل

لیلا بیگدلی/قزوین

کدخبر: 933048 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟