اختصاص ۲ هزار و ۸۱۴ میلیارد ریال به روستا‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد

به گزارش رکنا از اردبیل ، علیرضا نعمت‌سلطانی گفت: اعتبار این طرح از منابع استانی و ملی و منابع تامین آب آن هم به‌صورت مستقیم از تصفیه‌خانه آب شرب گلمالی تامین شده و در روستا‌های شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد مغان آب مورد نیاز ۲۷ هزار و ۸۸۱ نفر را تامین خواهد کرد.

وی در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی افزود: برای این پروژه ۱۱ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی هفت هزار و ۹۱۰ متر مکعب گنجایش، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۵۵۱ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۲۵۰ کیلومتر با ۱۰۰ لیتر بر ثانیه آب‌دهی در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: مجتمع خروسلو شهرستان بیله‌سوار با ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی و ۱۶۴ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده در حال اجراست و برای تکمیل آن ۲ هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

نعمت سلطانی بابیان اینکه طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهر‌ها و روستا‌های استان در دست اجرا است که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود، افزود: بر اساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل، پروژه‌های آبرسانی که با هدف ایجاد زیرساخت‌های آبرسانی در روستا‌ها به اجرا درآمده‌اند باید به‌صورت جهادی و طبق استاندارد‌های فنی با سرعت معقول اجرا شوند.

وی گفت: برای افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی و توسعه و آبادانی روستا‌های محروم در حوزه آب و فاضلاب تلاش می‌کنیم و همکاران فنی و مهندسی و بخش‌های مختلف شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل از همه ظرفیت‌ها و منابع موجود برای تامین نیاز‌های آب و فاضلاب مشترکین و خدمات‌رسانی هر چه بیشتر استفاده می‌کنند.

 

کدخبر: 931548 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟