اختصاص ۲۲۷ میلیارد ریال برای آبرسانی به روستا‌های خلخال

به گزارش رکنا از اردبیل، علیرضا نعمت سلطانی با بیان اینکه اعتبار این طرح‌ها از منابع استانی و ملی تامین می‌شود، گفت: آبرسانی به روستا‌های خورش‌رستم که بصورت مستقیم از چاه آب شرب موجود هشجین تامین می‌شود، پنج روستای قوسجین، شمس آباد، گاوان، کجل و دیز را پوشش خواهد داد.

وی در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی اظهار کرد: برای این پروژه ۱۲ دستگاه الکتروپمپ ۳۷ کیلووات، ۲ دستگاه الکتروپمپ ۲،۲ کیلووات،۶ مخزن ۶۰ متر مکعبی به حجم کلی ۳۶۰ متر مکعب و اجرای خط انتقال با لوله پلی اتیلن بطول ۲۱ کیلومتر در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با توجه به تاکید وزیر نیرو مبنی بر اجرای بدون وقفه پروژه‌های محرومیت زدایی، معاون مرکز جهادآبرسانی وزارت نیرو و ناظر عالی پروژه محرومیت زدایی آبرسانی روستایی شرکت آب و فاضلاب کشور هفته گذشته طی سفری سه روزه به استان اردبیل، به اتفاق مسئولان مرتبط استانی از پروژه‌های آبرسانی در حال اجرا در شهرستان‌های استان بازدید کرده و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفتند.

نعمت سلطانی با بیان اینکه در این بازدید‌ها ضمن تشریح مشکلات و چالش‌های پروژه‌های جهاد آبرسانی استان اردبیل، بر لزوم تخصیص به موقع اعتبارات تاکید شد، افزود: در این بازدید‌ها مهدی خان احمدی، معاون دفتر جهاد آبرسانی وزارت نیرو با اشاره به اهتمام دولت سیزدهم و وزیر نیرو به محرومیت زدایی با ایجاد مرکز جهاد آبرسانی در وزارت نیرو، این مرکز را بزرگترین پروژه ملی آبرسانی کشور اعلام کرد.

وی گفت: با عنایت به هماهنگی و همدلی این شرکت و بسیج سازندگی سپاه استان، امیدواریم شاهد تسریع در اجرای پروژه‌ها و آبرسانی به مناطق محروم استان باشیم.

 

کدخبر: 913817 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟