در حال حاضر ۵۳ روستا با تانکر آب رسانی می شود

به گزارش رکنا از شهرکرد،  محمد کریمی شیاسی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت : ۴۴ شهر استان از آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند هستند که از این تعداد ۱۵ شهر دارای شبکه جمع‌آوری فاضلاب می باشند و در حال حاضر ۱۱ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان فعال است که  ۶۵/۵درصد از جمعیت شهری استان از خدمات شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند  می باشند. و با توجه به اینکه ۹ پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب در سال گذشته کلنگ‌زنی شده به زودی از ۴۳ شهر استان ۲۸ شهر آن از شبکه جمع‌آوری فاضلاب بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: در سال گذشته ۴۲۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان تزریق شده است ، و برای حفاظت از دشت‌ها به سمت استفاده از پسآبها ورود کرده ایم و جاهایی که پسآب داریم تخصیص آب کمتر شده است چون پسآب یک منبع مطمئن و پایدار محسوب می‌شود و در حال حاضر روزانه ۱۲۰ متر مکعب آب پسآب تصفیه شده برای استفاده در صنعت و کشاورزی در استان تولید می‌شود که شرکت فولاد بروجن از این  پسآبها استفاده می‌کند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تصریح کرد که آب شرب استان سالم و فاقد هرگونه آلودگی است و هم‌اکنون ۱۵ آزمایشگاه فعال در حوزه انجام آزمایش‌های میکروبی وجود دارد  که روزانه پارامترهای مختلف را در آب شُرب مصرفی اندازه‌گیری می‌کنند و علاوه بر شرکت آبفا، دانشگاه علوم پزشکی و محیط‌ زیست بر سلامت آب شُرب نظارت دارند.و در کل استان از آب شرب سالم و باکیفیت برخوردار می باشد.

وی افزود: الگوی مصرف هر خانوار طی یک ماه ۱۶ متر مکعب است اما متوسط مصرف ماهانه به بیش از ۳ برابر الگوی مصرف می رسد. و برای مشترکین تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی نیز تا الگوی مصرف ۱۶ متر مکعب در ماه رایگان است و حق انشعاب برای جانبازان زیر ۲۵ درصد مشمول همسر و فرزندان برای یک بار رایگان می باشد و برای  جانبازان بالای ۲۵ درصد علاوه بر همسر و فرزندان ، والدین آنها هم از حق انشعاب رایگان می‌توانند استفاده کنند.

کریمی شیاسی گفت: ۸۵ درصد منابع آب شرب استان وابسته به آبهای زیرزمینی می باشد که در همین راستا ۳۸۴ حلقه چاه آب شرب شهرها و روستاها را تامین می کنند و با توجه به اینکه عمر مفید هر چاه یکسال می باشد و حدود ۵ تا ۱۰ میلیارد تومان هزینه در بر دارد و نیز در حال حاضر ۵۳ روستا با تانکر آب رسانی می شود قراردادی با قرارگاه امام حسن ( ع) بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان برای تامین آب شرب ۴۴ روستای دارای فقر آبی منعقد شده است .

مصیبی دهکردی، چهارمحال و بختیاری 

کدخبر: 894337 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟