کاهش 41 درصدی حجم ذخیره سد سبلان مشگین‌شهر

به گزارش رکنا از اردبیل،  مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه حجم آب موجود در مخزن سد سبلان ۱۰۵ میلیون متر مکعب است، افزود: میزان آورد سد سبلان سال گذشته ۴۱ میلیون متر مکعب بود که امسال این میزان به ۱۶ میلیون متر مکعب رسیده است.

ارسلان فرجی اضافه کرد: هم اکنون در سد سبلان سه میلیون متر مکعب و در سد احمد بیگلو هم چهار میلیون متر مکعب آب قابل بهره‌برداری وجود دارد که حجم هر ۲ سد در حد حجم مرده محسوب می‌شود.

وی گفت: امسال کمبود بارش در مشگین شهر سبب شد میزان آورد سد احمد بیگلو، سبلان و ۱۶ سد کوچک در مجموع به میزان ۷۰ درصد کاهش یابد.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر با بیان اینکه سد اینچه نو با حجم یک میلیون متر مکعب آب در مشگین شهر احیا می‌شود افزود: طی ماه‌های اخیر علاج بخشی به سد اینچه نو در دستور کار مسئولین مربوطه قرار گرفته و انتظار می‌رود با تامین منابع مورد نیاز این سد هم وارد چرخه مصرف شهرستان قرار گیرد.

فرجی اظهار کرد: علاج بخشی سد اینچه نو به لحاظ تأمین کسری آب آشامیدنی شهر مشگین‌شهر در بلندمدت از سد احمدبیگلو میسر خواهد بود و در کوتاه مدت هم این سد بهترین و مناسب‌ترین گزینه برای تأمین آب کشاورزان در فصل زراعی است.

وی همچنین از احداث ایستگاه پمپاژ آب در مشگین شهر خبر داد و گفت: بعد از رانش زمین در محل انتقال آب به تصفیه خانه مشگین شهر، با یک عمل ابتکاری نسبت به اجرای ایستگاه پمپاژ در ۲ محل اقدام شد و با اجرای این ایستگاه‌ها بویژه ایستگاه نهر میرکندی با برداشت متوسط ۷۰ لیتر در ثانیه نیاز آب شهرستان به حالت پایدار درآمد.

مدیر امور منابع آب شهرستان مشگین‌شهر گفت: در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین آب در مشگین شهر وجود نداشته و در محدوده رانش، خط اصلی لوله با قوت تمام در دست اجرا است.

 

کدخبر: 930998 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟