مصرف آب در مشگین شهر بیش از حد استاندارد است

به گزارش رکنا از اردبیل، حیدری در جلسه اضطراری تامین آب شرب مشگین‌شهر گفت: مجموعا ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آب از طریق خیاوچای و نهرخاتون وار‌د تصفیه خانه مشگین‌شهر می‌شود که جهت جلوگیری از کمبود، مصرف بهینه آب از سوی شهروندان مورد انتظار است.

وی با اشاره به لزوم مدیریت منابع و مصرف بهینه آب در این شهر افزود: نیاز آب شرب واقعی و رقم استاندارد مصرف آب شرب این شهر حداکثر ۲۵۰ لیتر بر ثانیه بر اساس تعداد جمعیت در مقایسه با مرکز استان و مصرف سایر شهرستان‌ها می‌باشد.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: تاثیر اصلی کاهش دبی رودخانه خیاوچایی بر بخش کشاورزی بوده و کمبود آب آشامیدنی احتمالا به جهت فرسوده بودن شبکه توزیع در داخل شهر، توسعه غیر اصولی و خارج از طرح تفصیلی شهر، دستکاری کنتور‌های مصارف خانگی و از همه مهمتر اضافه برداشت‌ها و انشعابات غیرمجاز است.

حیدری با تاکید بر اینکه این شرکت با اجرای طرح‌های آب رسانی به دنبال پایدارسازی آب این شهر است افزود: عدم مصرف بهینه آب توسط برخی از شهروندان و استفاده غیر مجاز از آب شهری در آبیاری باغات و عدم نظارت کافی در این خصوص اهالی این شهر را با مشکل جدی مواجه کرده است.

وی عنوان کرد: نرم مصرف جهانی آب برای هر نفر در طول یک شبانه روز ۱۵۰ لیتر آب و در کشور ما ۲۵۰ لیتر می‌باشد، که این رقم در مشگین شهر برای هر نفر ۴۰۸ لیتر در شبانه روز می‌باشد که بخش عمده آن مربوط به استفاده غیر مجاز و آبیاری باغات با آب شرب است.

 

 

کدخبر: 918723 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟