عمل جراحی نادر قلب در اردبیل

به گزارش رکنا از اردبیل، در این عمل جراحی موفقیت‌آمیز که در بیمارستان امام خمینی اردبیل انجام شد، متخصصان و جراحان قلب و عروق سعی کردند تا برای اولین بار عمل جراحی بسته قلب را با گشادی سرخرگ انجام داده و فرد بیمار را از خطر مرگ حتمی نجات دهند.

متخصص عروق بیمارستان امام خمینی اردبیل در این زمینه اظهار کرد: این فرد با حمله قلبی و تشخیص سکته قلبی به بیمارستان مراجعه کرد و همکاران ما تلاش کردند تا با انجام عمل نادر این فرد را از مرگ حتمی نجات داده و سلامتی را به او بازگردانند.

دکتر امیر احمد عرب‌زاده تصریح کرد: شرایط سنی و وضعیت وخیم جسمی این فرد به نحوی بود که به سختی نفس می‌کشید و ما در بیمارستان امام خمینی اردبیل با تجهیزات و امکاناتی مناسب سعی کردیم تا در نهایت مهارت عمل جراحی را در اتاق عمل هیبریدی با به‌روزترین تکنیک‌ها و تجهیزات انجام داده و سلامتی را به این فرد بازگردانیم.

وی گفت: در حال حاضر بیمار در شرایط مساعدی قرار دارد و تا چند روز آینده از بیمارستان ترخیص خواهد شد.

متخصص عروق بیمارستان امام خمینی اردبیل افزود: پیش از این انجام این اعمال جراحی در بیمارستان امام خمینی اردبیل امکان پذیر نبود و با فراهم شدن امکانات بدون ارجاع بیمار برای مصرف داروهای خاص به صورت اورژانسی تحت عمل جراحی قرار می‌گیرد تا پارگی رگ ترمیم و اصلاح شود.

عرب‌زاده خاطرنشان کرد: متأسفانه تغییر سبک زندگی، مصرف غذاهای آماده در کنار مصرف دخانیات و فشار خون بالا از علائم این بیماری است که شرایط سختی را برای افراد به وجود می‌آورد که در صورت بی‌توجهی به علائم اولیه آن می‌تواند آسیب‌ها و خطراتی را نیز به همراه داشته باشد.

 

کدخبر: 926088 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟