اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای بهبود وضعیت محورهای مواصلاتی لرستان

به گزارش رکنا از لرستان؛ مرتضی شیروانی در جلسه شورای راهبری کاهش تصادفات استان با بیان اینکه در طرح اربعین حسینی اداره کل راهداری لرستان در دو بخش زیرساخت‌ها و حوزه حمل و نقل پیگیری‌های لازم را انجام داد، اظهار کرد: در بخش حمل و نقل برنامه ریزی های لازم و جلسات متعدد برگزار شد و خوشبختانه در حوزه حمل و نقل و سوخت موارد به شکلی پیش رفته که تا به حال مشکل خاصی نداشتیم.

وی افزود: در حوزه حمل و نقل با توجه به اینکه به پیک بازگشت زائرین اربعین حسینی در روزهای ۱۴ تا ۱۶ شهریور ماه، نیاز است دستگاه‌های اجرایی در خصوص تامین ناوگان همکاری لازم را با اداره کل راهداری استان داشته باشند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان بیان کرد: در حوزه زیر ساخت، بعد از اربعین سال گذشته تمام نواقص و مشکلات محور ها بررسی شد و طی اوخر سال گذشته و اوایل امسال، در چندین مرحله مدیران و معاونین سازمان را به استان دعوت کردیم و موارد مطرح و بازدیدها انجام شد که نتیجه آن اختصاص ۷۵۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های استان بود.

شیروانی به ایمن سازی محورهای مواصلاتی لرستان برای طرح اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: از اردیبهشت ماه سال جاری تا کنون ۲۵۰ کیلومتر روکش اسفالت، ۱۴۱ کیلومتر احیای روشنایی، ۴۰ کیلومتر نصب نیوجرسی، ۲۵۰۰ کیلومتر خط کشی، نصب ۱۵ هزار تابلو و علائم ایمنی، شانه سازی به طول ۶۰۰ کیلومتر به صورت رفت و برگشت انجام شده است.

وی به دوربین نظارتی و کنترل سرعت در سطح محورهای مواصلاتی لرستان، اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۳ دوربین در محورهای استان وجود دارد که با پیگیری های صورت گرفته و دعوت از رئیس مرکز مدیریت راهها کشور قول مساعد داده شد که ۵۰ دوربین نظارتی و کنترل سرعت دیگر اضافه شود. 

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای لرستان در پایان گفت: همه همکاران در اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان خادمی زائرین ابا عبدالله الحسین را یک سعادت می دانند و تمام تلاش خود را بکار می‌گیرند به بهترین شکل ممکن وظیفه خود در خدمت رسانی به زائرین را انجام دهند.

 

مهدی زکی پور/ لرستان

کدخبر: 926052 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟