بروزرسانی ۱۴۲ کیلومتر از روشنایی راههای لرستان

به گزارش رکنا از لرستان، مهندس مرتضی شیروانی به عملکرد اداره ایمنی و حریم راه استان اشاره کرد و اظهارداشت: از ابتدای سال جاری نیمه خردادماه، باهدف ایمن سازی راه های استان، هزار و ۶۵۰ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان خط کشی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت ۹۷۳ عدد تابلو و علائم اخطاری و انتظامی ، ۱۲ عدد تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، ۳ هزار و ۴۷ عدد چشم گربه ای، بیش از هزار و ۵۰۰ عدد استوانه ایمنی، ۲۰۵عدد بشکه ایمنی ، ۱۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده و هزار و ۲۶۵عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان بیان کرد: نگهداری و بروزرسانی ۱۴۲ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است، و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

مهندس شیروانی به حفاظ های نصب شده در محورهای استان اشاره کرد، افزود: در راستای ایمنی راه ها نیز در این مدت ۱۲.۷۶ کیلومتر نیوجرسی ۴متری تهیه و نصب و ۷۴۴ عدد نیوجرسی آشکار سازی شده است.

وی با بیان اینکه ۳۷۵ پرونده در حوزه حریم راه در سال جاری بررسی شده است ، گفت: از این تعداد  برای ۲۵۱ پرونده  مجوز صادر و با ۶۱ پرونده مخالفت شد.

 

مهدی زکی پور  / لرستان

کدخبر: 901330 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟