فوتبال ساحلی سمنان، بیماری در حال احتضار

به گزارش رکنا از سمنان، سمنان در دل کویر و بدور از هرگونه ساحل و دریایی در سالهای نه چندان دور در جمع شهرهای صاحب ساحل و مدعی فوتبال ساحلی دلبری می کرد.

2140836_391

حضور در لیگ برتر فوتبال ساحلی در سالیان متمادی همراه با کسب عناوین درخشان در سطح  لیگ برتر، لیگ یک و سطوح مختلف پایه، حضور ملی پوشان بومی و صاحب نام از جمله مهران مرشدی زاده، علی حامدی، محمد علی صادقی در جمع مدعیان پوشیدن پیراهن تیم ملی فوتبال ساحلی و تصاحب کرسی مربیگری تیم ملی توسط مرتضی دهرویه همگی نشان از استعداد و اشتیاق جوانان این خطه گرم برای رسیدن به جایگاه های رفیع ملی و بین المللی داشت.

اما امروز این ستاره همچون تمامی ستاره های حاضر در کهکشان که روزی می میرند، رو به افول گذاشته و در صورت عدم توجه و جذب سرمایه آرام آرام به سرنوشت ستاره هایی دچار می شود که امروز خاموش و تاریک هستند.

 این گذر کوتاهی بر سرنوشت فوتبال ساحلی در استان سمنان است که امروز وارث آن همه جوش و خروش و سربلندی تیم پارت شهرداری سمنان است که برای بقا در لیگ یک کشور تلاش می کند.

تیم فوتبال ساحلی پارت شهرداری سمنان در آخرین مسابقه مرحله گروهی مقدماتی لیگ دسته یک فوتبال ساحلی کشور با نتیجه ۴ بر ۳ مقابل آداک نوشهر به پیروزی رسید تا در شرایطی که دیگر شانسی برای صعود به لیگ برتر ندارد، امیدی برای بقائ در لیگ یک داشته باشد.

با توجه به امتیازهای تقسیم شده تا اینجای کار بین تیم های حاضر، این پیروزی خانگی برای پارت شهرداری سمنان درحالی بدست آمد که صعود به مرحله نهایی لیگ دسته اول و تلاش برای رسیدن به لیگ برتراز دست رفته و تنها هدف ماندن در لیگ دسته اول برای فصل آینده است.

وضعیت فوتبال ساحلی در سمنان به شرایطی رسیده که صدای  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان را نیز برای تظلم خواهی این رشته ورزشی و مخاطبین آن بلند کرده است. حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی خواستار توجه و کمک  فدراسیون فوتبال به فوتبال ساحلی در سمنان شد

170576691

وی در دیدار با مهدی تاج رییس فدراسیون فوتبال در دفتر کارش گفت: سمنان از شرایط مناسبی برای توسعه رشته فوتبال ساحلی برخوردار است که شکوفایی این ورزش به حمایت و سرمایه‌گذاری بیش از پیش مسوولان و فدراسیون فوتبال نیاز دارد.

البته از سوی دیگر نیز مهدی تاج در مجمع هیات فوتبال استان نیز از این رشته به عنوان یک مزیت توسعه ای استان یاد کرده بود .

1396071610070313712169984

با این حال آنچه مسلم است اینکه امروز حیات این رشته ورزشی محبوب نزد جوانان پرشور سمنانی افزون بر حرف و تعریف و تمجیدهای گذرا به توجه و اقدامی عملی از سوی تمامی دست اندرکاران ورزش، رجل سیاسی و اقتصادی نیازمند است.

حسن رستم زاده/سمنان

کدخبر: 924166 ویرایش خبر
لینک کپی شد
آیا این خبر مفید بود؟